خبرگزاری کار ایران

اصفهان، پیشتاز در ساماندهی اتباع خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۵۳۱

استاندار اصفهان درباره رویکرد مدیریت استان برای اتباع خارجی گفت: از ۲ سال گذشته، ساماندهی اتباع خارجی در کشور بطور ویژه دنبال می شود و وزارت کشور در قالب یک ستاد جلساتی را در این زمینه برگزار می‌کند که اصفهان نیز در آن حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در نشست خبری با قدردانی از تلاش‌ بی‌وقفه اهالی رسانه استان در بازتاب رویدادها و اخبار استان گفت: در شرایطی که رسانه‌های نظام سلطه بدنبال ناامید کردن مردم هستند، خبرنگاران ما می‌کوشند تا تصویری واقعی و متفاوت از ایران اسلامی به جهان مخابره کنند.

وی افزود: در انتخابات سال گذشته، مردم با روشنگری رسانه‌ها بسیار هوشمندانه عمل کردند و این مساله بخصوص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود تاثیر خود را گذاشت و شاهد حضور پُرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان به شهادت شماری از خبرنگاران در جنگ غزه اشاره و تاکید کرد: اگر تلاش خبرنگاران برای روایتگری آنچه در غزه می‌گذرد نبود چهره خبیث رژیم صهیونسیتی و واقعیت جنایت‌هایی که در این منطقه مرتکب شده است، هرگز برای جهانیان ترسیم نمی شد.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوالی با موضوع «مسکن خبرنگاران» دست پُر بود و از نتیجه بخش بودن پیگیری ها برای این مساله خبر داد.

وی افزود: با وجود پیشرفت قابل قبول طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها، این فرایند در شهرستان و شهر اصفهان بدلیل نبود زمین دچار مشکل شده بود که بتازگی منطقه ۸۰۰ هکتاری برای این موضوع انتخاب و بخشی از جلسات و کارگروه‌های مرتبط با آن نیز برگزار شده است.

استاندار اصفهان به مطالبه بحق اهالی فرهنگ وهنر برای مسکن و پیگیری‌های پیشین در این زمینه اشاره و بیان کرد: مقرر شد با تعریف سازوکار مشخص و هم‌افزایی خبرنگاران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل روابط عمومی استانداری و مجموعه راه و شهرسازی استان بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده و مسیری را برای خانه‌دار شدن فعالان فرهنگ و رسانه که فرم «ج» آنها در فرایند ثبت نام سبز است و شرایط دریافت مسکن را دارند فراهم کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: تأمین مسکن برای خبرنگاران و فعالان فرهنگ و هنر از دستور کار مدیریت استان خارج نشده است و پیگیری تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

مرتضوی درباره رویکرد مدیریت استان برای اتباع خارجی گفت: از ۲ سال گذشته، ساماندهی اتباع خارجی در کشور بطور ویژه دنبال می شود و وزارت کشور در قالب یک ستاد جلساتی را در این زمینه برگزار می‌کند که اصفهان نیز در آن حضور دارد.

وی افزود: اتباع خارجی حاضر در استان نیز شناسایی و برای اتباع غیرقانونی برنامه‌ریزی و گزارش‌ها بصورت ماهانه به وزیر کشور اعلام می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: در این مدت استان اصفهان به مدت ۹ ماه رتبه نخست عملکرد و ساماندهی اتباع در کشور را داشت و این ساماندهی همچنان ادامه دارد.

استاندار اصفهان درباره چشم‌انداز توسعه اصفهان گفت: اقتصاد دانش بنیان و گردشگری راهبرد استان برای توسعه است، از این رو با وجود هجمه فراوان در برابر گسترش بی‌رویه صنایع آب‌بَر ایستادگی کرده‌ایم و بر این باوریم اصفهان دیگر نمی‌تواند بار مضاعفی از آلودگی هوا را تاب بیاورد و اولویت استان در چشم‌انداز طرح‌های توسعه، پیش از هر چیز توجه به تأمین آب آشامیدنی مردم است.

وی افزود: شورای برنامه‌ریزی استان تلاش کرده تا بر اساس سند آمایش استان برنامه‌های مختلفی را انجام دهد اما راهبرد اصلی تقویت اقتصاد دانش بنیان و گردشگری است.

مرتضوی در پاسخ به سوالی درباره مطالبات دانشجویان با بیان‌اینکه رویکرد دولت سیزدهم و مدیریت استان اصفهان حضور در جمع‌ دانشگاهیان و نخبگان است، افزود: چالش‌های دانشگاه هنر مانند سایر دانشگاه‌های استان نیز در دستورکار ویژه‌ کمیسیون دانشجویی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و حجم مسائل حوزه فرهنگ نیاز به اضافه شدن معاونت هماهنگی امور فرهنگی به استانداری احساس می شود که این مساله را پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم به نتیجه برسد.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع اصفهان در برابر حواشی ایجاد شده درباره اعتراض مردم هرمزگان به اجرای طرح انتقال آب دریا گفت: از ابتدای آغاز این پروژه، به رعایت همه پیوست‌های محیط زیستی که در توافق با مسوولان ارشد استان هرمزگان پیش بینی شده بود توجه داشتیم و بر اساس آنها عملیات را پیش بُردیم.

وی گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احداث شهرک فرآوری مواد معدنی از شورابه‌های ناشی از آب شیرین‌کُن‌ها در شهرستان سیریک هرمزگان برنامه‌ریزی شده است؛ بنابراین هیچ شورابه‌ای به آب دریا نفوذ نخواهد کرد و در فرآورده‌های ثانوی به برخی فلزات خاص تبدیل خواهد شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مشکلات زیست محیطی نه‌تنها در اصفهان بلکه در پهنه کشور برای ما دغدغه است و این اطمینان را می‌دهیم که با اجرای پروژه انتقال آب هیچگونه خطری برای محیط زیست منطقه جنوب کشور ایجاد نخواهد شد.

مرتضوی افزود: نبود اطلاع‌رسانی صحیح سبب برخی سوء‌برداشت‌ها در این مساله شده است که تبیین موضوع از سوی مسوولان اصفهان و هرمزگان در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان با شتاب بالا و فعالیت روزانه ۴۰۰ تریلی حمل لوله و یکهزار و ۳۰۰ نفر جوشکار در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ با تامین آب مورد نیاز صنعت، بخشی از مشکلات آب آشامیدنی اصفهان نیز حل شود.

استاندار اصفهان به مشکل فرونشست زمین در استان نیز اشاره و بیان کرد: برای مدیریت این مساله به جبران کسری آبخوان زاینده‌رود و سپس احیای آن نیاز داریم که در این زمینه ۲۵ برنامه با پنج محور تعریف و در حال پیگیری است.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در باره دستاوردهای مقابله با چالش آلودگی هوای استان به جلسات متعدد پیگیری در سطح ملی برای این موضوع اشاره و بیان کرد: تقویت حمل و نقل همگانی، نظارت بر منابع آلاینده متحرک، مدیریت واحدهای صنعتی، مدیریت و بهبود سوخت مصرفی در منطقه از موضوعاتی است که در این نشست‌ها اتخاذ شد و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه با کیفیت‌ترین سوخت کشور در استان اصفهان توزیع می‌شود، افزود: افتتاح پروژه گوگردزُدایی پالایشگاه اصفهان سال گذشته با حضور رییس جمهور، تلاش برای به ثمر رساندن رینگ چهارم ترافیکی اصفهان و خط ۲ متروی این کلانشهر با هدف کاهش آلایندگی هوا بوده است.

مرتضوی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اصفهان افزوده شد، افزود: در این حوزه گام بعدی طرح برقی شدن اتوبوس‌های اصفهان است که آن را دنبال می کنیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: روزهای ناسالم هوا در اصفهان سال گذشته ۲۵ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است.

استاندار اصفهان در باره احتمال خاموشی‌ها ناشی از قطع برق با توجه به در پیش بودن فصل گرما گفت: خاموشی‌ها در حوزه صنعت استان در سال‌های اخیر بخاطر نبود تدبیر و دوراندیشی دولت‌های مختلف در حوزه انرژی رخ می‌داد اما در دولت سیزدهم با تقویت نیروگاه‌های مختلف و بهره‌برداری از برخی طرح‌های سرمایه گذاری در این بخش، تلاش می‌شود در شورای انرژی استان، مشکلات احتمالی این بخش نیز بخوبی مدیریت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز