خبرگزاری کار ایران

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت جلب مشارکت کارآفرینان و مشاوران حوزه کار در سیاست‌گذاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۶۰۵

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: لازم است شرایطی فراهم شود که کارآفرینان و مشاوران حوزه کار در سیاست‌گذاری‌ها و تدوین قوانین بخش کارآفرینی و اشتغال مشارکت کنند.

حسین باقری در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: جلسه کارآفرینان و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی با مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارتخانه را مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی ادامه داد: این نشست‌ها حلقه اتصال کارآفرینان و بخش خصوصی و متولیان کارآفرینی است و کارآفرینی و بخش خصوصی می‌توانند دغدغه‌ها و مشکلاتشان را به‌صورت مستقیم با مسئولان در میان بگذارند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: لازم است دست کارآفرینان و مدیران مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را برای سیاست‌گذاری‌ها و تدوین قوانین باز بگذارند و مشارکت این دو گروه را جلب کنند.

وی یادآور شد: این‌گونه جلسات را باید نظام‌مند و به‌صورت پی‌درپی و مداوم برگزار کرد، چراکه در این‌ جلسات، مشکلات از چند زاویه به گوش مسئولان رسانده می‌شود.

باقری با اشاره به اهمیت مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان اضافه کرد: روی این مراکز بسیار حساب می‌کنیم و برای ما ارزش بسیاری دارند، زیرا با حوزه اشتغال ارتباط تنگاتنگی دارند.

وی از مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت کار درخواست کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اینکه هزینه‌های این دفاتر بالا رفته، وزارت خانه در بحث تصدی‌گری و توزیع اعتبارات یا تبصره‌های بودجه‌ای دفاتری که ما به‌عنوان اداره کل به آن  می‌دهیم، در قالب تفاهم‌نامه برای تقویت دفاتر به آن‌ها کمک کنیم.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان یادآور شد: تعدادی طرح داریم تا دفاتر دیده بشوند و شیوه‌نامه‌هایی که در اختیارداریم کمک می‌کند تا دفاتر هزینه‌های جاری خود را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که در حد اینکه چراغ دفاتر مشاوره و خدمات کارآفرینی را روشن نگهداریم به آنها کمک کنیم و البته رشد و ترقی بر عهده خودشان باشد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تخصیص وام به طرح‌های توجیهی گفت: اداره کل کار استان اصفهان اعتباراتی در بخش مشاغل خانگی، کارآفرینی و دیگر حوزه‌های وزارت خانه دارد و قصد داریم اعتبارات دریافتی را بر اساس میزان رتبه و ایجاد شغل و مشاوره به مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به شهرستان‌ها و مرکز استان اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: در طرح پویش اشتغال با دانشگاه آزاد بحثی را شروع کردیم، زیرا لازم است بحث آموزش در دانشگاه را تقاضامحور کنیم؛ متأسفانه فارغ‌التحصیل به دلیل نداشتن مهارت، اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهد و اگر آموزش تقاضامحور باشد شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

گفت و گو: سمیه مسرور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز