خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد:

اشتغال بیش از 4 هزار نفر به شغل گلیم‌بافی در شهر عنبران/ تلاش برای ثبت عنبران به عنوان شهر ملی گلیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۲۳۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بیش از 4 هزار نفر در شهر عنبران به گلیم‌ بافی مشغول هستند.

به‌گزارش ایلنا، نادر فلاحی در بازدید از کارگاه‌های تولید گلیم شهر عنبران و دیدار با برخی از اساتید و بافندگان گلیم در شهر عنبران عنوان کرد: توجه به نقشه‌های اصیل و استفاده از پشم و رنگ طبیعی در گلیم‌های تولیدی شهر عنبران مورد تاکید است.

وی افزود: با توجه به اینکه اقدامات لازم برای ثبت عنبران به عنوان شهر ملی گلیم انجام شده و این اقدام به‌زودی نهایی خواهد شد، به منظور توسعه حداکثری بازاریابی و برندسازی این محصول باید به سلیقه مخاطبان و بازار هدف احترام گذاشت.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حفظ نقشه های اصیل و مواد به کار رفته در تولید گلیم را از پارامترهای اصلی مرغوبیت و مطلوبیت این محصول در بازارهای جهانی دانست.

فلاحی ادامه داد: نباید استفاده از مواد اولیه نامرغوب موجب خدشه‌دار شدن این برند صنایع دستی استان شود که در همین راستا دوره‌های آموزشی ویژه برای اساتید و بافندگان این رشته از صنایع‌دستی در شهر عنبران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار نفر در شهر عنبران اقدام به گلیم‌بافی می‌کنند، عنوان کرد: اغلب بانوان در این شهر به گلیم‌بافی مشغول هستند و این ظرفیتی بی‌نظیر برای جهش تولید به شمار می‌رود که در تلاشیم تا این میزان را به دو برابر افزایش دهیم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: نمایشگاه صنایع دستی عنبران و نمین به منظور افزایش بازاریابی و فروش این محصول کلیدی با طی فرآیندهای قانونی در اختیار بخش خصوصی فعال قرار گرفته است .

گفتنی است شهر عنبران در شهرستان نمین واقع در استان اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز