خبرگزاری کار ایران

نظری خبر داد:

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان/ افزایش ۵۳ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۸۳۴

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی از اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران این صندوق خبر داد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از تبریز، محمد نظری با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، ۱۹ هزار و ۲۳۲ مستمری‌بگیر استان از این طرح بهره‌مند شده و معوقات محاسبه شده از اول سال ۹۹ تاکنون، همزمان با حقوق آبان‌ماه به حساب اعلامی خانوارها واریز شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، میانگین مبلغ دریافتی مستمری‌بگیران بازنشستگی پیری ۵۰ درصد، مستمری‌بگیران از کار افتاده کلی ۴۲ درصد و مستمری‌بگیران بازمانده بیمه شده‌های متوفی ۵۷ درصد افزایش یافته است که در مجموع میزان افزایش مستمری‌ها در آذربایجان‌شرقی ۵۳ درصد بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به طور میانگین افزایش مستمری هیچ یک از مستمری‌بگیران در این همسان‌سازی کمتر از ۱۵ درصد نبوده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به عضویت ۲۰۹ هزار نفر از بدو تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاکنون در سطح استان، گفت: از این تعداد در مجموع ۱۹ هزار و ۲۳۲ نفر (۹۱۸۷ بازنشسته، ۵۸۸ ازکارافتاده کلی و ۹۴۵۷  بازمانده بیمه شده متوفی) مستمری‌بگیر صندوق هستند.

نظری ادامه داد: در محاسبه مبلغ مستمری همسان شده دوسوم میانگین سطح درآمدی معیار کسر حق بیمه‌ای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اعمال و برای بازنشستگان پیش از موعد استان نیز براساس همین میانگین سطوح و سنوات بیمه‌پردازی مستمری‌بگیر اعمال شده است.

وی افزود: پس از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، کمترین مبلغ دریافتی ۱۶۷ هزار تومان و بیشترین آن  ۸۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان شده است.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، طرح همسان‌سازی مستمری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای آن‌دسته از بیمه‌شدگان و بازماندگان که احکام مستمری فوت، بازنشستگی و از کارافتادگی‌شان قبل از سال ۹۹ صادر شده، شامل می‌شود.

نظری در خاتمه سخنانش با بیان اینکه کلیه زنان و مردان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های معتبر سراسر استان، به عضویت صندوق درآمده و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و فوت استفاده کنند، تاکید کرد: به منظور افزایش چتر بیمه‌ای در بین اقشار تولیدکننده کشاورزان، روستائیان و عشایر، همه اعضای صندوق از کمک ۷۰ درصدی دولت بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز