خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه خبر داد:

آغاز برداشت گل زعفران در سطح ۸۵۰ هکتار از اراضی شهرستان فیروزه

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۹۹۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه از آغاز برداشت گل زعفران در سطح ۸۵۰ هکتار از اراضی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حسن کلیدری با اعلام این خبر گفت: زعفران یکی از محصولاتی است که با توجه به نیاز آبی پایین و استفاده از بارندگی‌های زمستانه و بهاره، جایگاه ویژه ای در ایجاد اشتغال و اقتصاد معیشت بهره برداران دارد.

وی در ادامه افزود: شهرستان فیروزه با دارا بودن ۸۵۰ هکتار سطح زیر کشت رتبه بیست و دوم استان را از لحاظ تولید و سطح زیر کشت دارا می باشد که عمده زعفران تولیدی این شهرستان در بخش طاغنکوه است. 

وی اظهار داشت: با توجه به برداشت گل پیش بینی می شود چنانچه شرایط جوی و عوامل طبیعی مشکلی در برداشت ایجاد نکند، با عملکرد هر هکتار ۴/۵ کیلوگرم، حدود ۴ تن زعفران خشک در سال جاری برداشت شود. 

وی گفت: از مهمترین اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، احداث مزارع آرمانی کشت در خرداد ماه، کشت پیازهای مناسب و سالم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی زعفران و استفاده از روش‌های نوین کشت و تغذیه بوده که مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

کلیدری تاکید کرد: کشاورزان و مردم عزیز توجه داشته باشند پیش از شروع به جمع آوری و پاک کردن گل زعفران، حتما نسبت به کوتاه کردن ناخن ها و شستشوی کامل و موثر دست‌ها با مایع ضدعفونی کننده اقدام کرده و حتی المقدور از دستکش یکبار مصرف برای جمع آوری و پاک کردن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از قدیم الایام در خانواده ها مرسوم بوده که زعفران را بصورت شب نشینی و دور همی پاک می کردند، توصیه می شود که در شرایط فعلی حتما فاصله اجتماعی مناسب و استفاده از ماسک را مد نظر داشته باشند.

مدیر جهادکشاورزی فیروزه گفت: به منظور تنظیم بازار، خرید حمایتی زعفران در سال جاری در شهرستان همجوار نیشابور آغاز شده است که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فیروزه نسبت دریافت معرفی نامه اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز