خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

برگزاری مراسم سالروز شهادت سردارجنگل با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۱۱۴

استاندار گیلان گفت: میرزاکوچک، جایگاه ارزشمندی در تاریخ استعمارستیزی ما دارد و با توجه به شرایط کرونایی؛ مراسم سالروز شهادت سردارجنگل، با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برگزار شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه مشترک شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس را مملو از معرفت و مهربان می دانم؛ دورانی که اخلاق به زیباترین جلوه نمایان شد.

وی با بیان اینکه فداکاری در راه دفاع از سرزمین بین همه ملت ها وجود دارد، گفت: آنچه دفاع مقدس را با دیگر جنگ ها در تاریخ متمایز کرده ؛ همین ایثار ، فداکاری و تلاش برای اعتلای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ، دینی و اخلاقی است که جوانان این سرزمین را فوج فوج ، عاشقانه به حضور در این راه فراخواند.

 زارع بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار بعنوان فرهنگی دینی، اسلامی و ملی بین آحاد جامعه بویژه جوانان تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از تمامی ابزارها، این دوران پرافتخار را برای نسلی که آن را ندیده و درک نکرده اند، به تصویر کشید.

نماینده عالی دولت در استان یکی از اصلی ترین ویژگی های دفاع مقدس هشت ساله را مردمی بودن آن دانست و بیان کرد: کمک های مردمی از سراسر نقاط کشور به جبهه های جنگ و بسیج نیروها در پیروزی ملت ایران اثر گذار بود و در شرایطی که دنیا رژیم بعث عراق را حمایت همه جانبه می کرد، ملت به فرمان امام راحل ایستادگی کردند و توانستند عزت ملی را عینیت ببخشند.

 زارع به ادامه دشمنی های استکبار با نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: تحریم های دارویی ملت ایران، نمونه ای از این عناد است حال آنکه مردم در این جبهه و نیز جنگ اقتصادی،  پایمردی کرده اند و اطمینان دارم با تداوم انسجام ملی، از این برهه سخت نیز عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گیلان را یکی از استان‌های سرآمد کشور خواند که عالمان، فقیهان و فرهیختگان بسیاری پرورش داده و آسمانی پرستاره از افتخارانی دارد که سرداران و شهدای والامقام از جمله آنها هستند.

استاندار گیلان سردار شهید جنگل میرزا کوچک خان را نیز از مفاخر ماندگار و پر آوازه گیلان در این سپهر تابناک ذکر و اضافه کرد: اندیشه و مرام میرزاکوچک ، جزئی از ساختار فکری و هویتی گیلان است که سراسر وطن دوستانه و البته بر مبنای شریعت اسلامی استوار بود.

وی افزود: میرزا کوچک خان از جمله شایستگانی است که برای کشورمان و گیلان فخر آفریدند و همه ساله در سالروز شهادتش، مراسم گرامی‌داشت برپا می‌شود.

وی با اشاره به شرایط استان متاثر از شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تجمعات ، بر لزوم برگزاری مراسم بزرگداشت میرزاکوچک جنگلی در بستر فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه ملی تاکید کرد و گفت: لازم است در ساخت و تدوین این برنامه ها از اساتید و محققان در سطح ملی و استانی استفاده و در شبکه های سراسری نیز بازپخش شود.

 زارع سالروز شهادت میرزاکوچک را فرصتی ارزشمند برای تببین جایگاه سردارجنگل در تاریخ استعمار ستیزی ملت ایران دانست و گفت: باید از این فرصت برای تبیین جنبش جنگل با استفاده از پژوهش ها ، تحقیقات علمی و بهره‌گیری از اسناد تاریخی بهره مند شد.

 زارع با قدردانی از دستگاه های اجرایی استان به سبب تقدیر از ایثارگران شاغل در آن دستگاه ها و خانواده شهدای کارمند ، بر لزوم اهتمام همه نهادها بر اجرای این امر تاکید کرد و گفت: آن دسته از دستگاه هایی که هنوز نسبت به پاسداشت ایثارگران اقدام نکرده اند ، در هفته بسیج برنامه ای در این خصوص تدوین و اجرا کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: در خصوص یادمان شهدای گمنام اقدامات خوبی به انجام رسیده و پروژه هایی در دست اجراست که لازم است روند انجام آنها تسریع شود.

 زارع به روند اجرای پارک موزه دفاع مقدس گیلان و تامین اعتبار اجرای آن با نظر مساعد معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره و اضافه کرد: طبق قول داده شده؛ در سال آتی نیز برای تکمیل این پروژه تامین اعتبار لازم صورت می گیرد .

نماینده عالی دولت در استان سفر اخیر رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به گیلان و امضای تفاهم‌نامه تامین زمین، ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران را یادآور شد و به مدیران تأکید کرد در اجرای این تفاهم نامه همکاری لازم را انجام دهند.

جمع بندی عملکرد دستگاه‌ها در هفته دفاع مقدس، گزارش ساخت یادمان‌های شهدای  گمنام در استان ، گزارش چگونگی برگزاری مراسم سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی استان، پیگیری تفاهم نامه استانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در خصوص احداث مسکن و اشتغال ایثارگران و نیز تهیه اقلام بهداشتی و واکسن ایثارگران استان، در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز