خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با نماینده آذربایجان غربی مطرح شد:

سردشت در همه چیز آخر است،حتی در درمان/تنها بیمارستان شهر سی‌تی‌اسکن مناسب ندارد/رنج مضاعف مصدومان شیمیایی از خدمات درمانی در دوران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۶۷

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس با اشاره به ضعف و کمبود در زیرساخت‌های درمانی، آموزشی و عمرانی سردشت، گفت: با توجه به همه گیری کرونا ،بسیاری از مصدومان شیمیایی از خدمات پزشکی و دارویی رنج می برند.

کمال حسین پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در شهرستان سردشت اقداماتی در زمینه زیرساختی این شهرستان صورت گرفته است، اظهار داشت: با این وجود اما هنوز هم ضعف های زیادی در زمینه بهداشت، آموزش و راه‌ها وجود دارد.

او افزود: اقدامات عمرانی سردشت روند بسیار کندی دارد که وضعیت کنونی شهرستان گویای این امر است. به لحاظ زیر ساخت‌های ورزشی، گاز و جاده‌ها، مدارس و مراکز درمانی سردشت جزو شهرستان آخر استان است که نشان از ضعف و عملکردهای مدیریتی  دارد.

محورهای شهرستان در حد جاده‌های روستایی است

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس در ادامه به مشکلات راه‌های ارتباطی شهرستان سردشت اشاره کرد و گفت: راه‌های ارتباطی سردشت به پیرانشهر، بانه و مهاباد در حد جاده‌ها روستایی و غیر استاندارد است. همچنین در زمینه راهها بخصوص جاده‌های روستایی با  مشکلات زیادی از جمله  تصادفات مرگبار  در  جاده‌های پر پیچ و خم آن روبرو هستیم.

حسین پور عنوان کرد: همچنین به لحاظ زیر ساخت های گازرسانی و آموزشی شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر جزو آخرین شهرستان های استان آذربایجان غربی است.

کار کشاورزی انجام نمی شود

او  با بیان اینکه شهرستان سردشت به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد فاقد زمین‌های کشاورزی است، افزود: در این شهرستان کار کشاورزی زیادی صورت نمی گیرد و بیشتر جنگل ها و منابع ملی شهرستان را احاطه کرده است و کشاورزی اینجا به انگور طبیعی سیاه ختم می شود که البته به دلیل مرغوبیتی که دارد در ایران مطرح است که آن‌هم تنها در بخشی از سردشت می روید و بسیار محدود است.

واحدهای صنعتی اینجا به تعداد انگشتان دست نمی رسد

او به موقعیت صنعتی بودن شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: سردشت به لحاظ صنعتی بودن تعداد واحد‌هایش به تعداد انگشتان دست نمی رسد و در این حوزه نیز پیشرفتی متاسفانه نداشته‌ایم که مردم را به لحاظ شغلی و اقتصادی تامین کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر تصریح کرد: تنها راهی که بتوان از طریق آن برای مردم این شهرستان درآمد‌زایی کرد گردشگری است که از این نظر سردشت ظرفیت‌های خوبی دارد. 90 درصد جنگل و رودخانه‌های آذربایجان غربی در شهرستان سردشت واقع شده است. تاکنون چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری نشده است.

بازگشایی بازارچه های مرزی معیشت مردم را بهتر می کند

او ادامه داد: راه دیگری که بشود برای معیشت مردم سردشت اقدام کرد بحث بازارچه‌های مرزی است که بازارچه مرزی "کیله" فعال است اما بازارچه های مرزی "قاسم رش" و "اشکان" غیر فعالند که با بازگشایی این دو بازارچه مرزی شغل های بسیاری ایجاد خواهد شد و بر معیشت مرد تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

حسین پور ادامه داد: تاکنون مکاتبات زیادی برای بازگشایی بازارچه های مرزی این شهرستان با مسئولان کشوری داشته ایم و پیگیر این موضوع هستیم که به توانیم این بازارچه را دوباره راه اندازی کنیم.

نماینده مردم پیرانهشر و سردشت در مجلس ادامه داد: اخیرا معاون اقتصادی وزیر کشور و استاندار آذربایجان غربی برای فعال کردن کارت های مرزی اقدام خوبی انجام داده اند که قابل تحسین است.

تنها بیمارستان سردشت خارج از شهر است

حسین پور با بیان اینکه هنوز خیلی راه مانده که بتوان مشکلات شهرستان سردشت را برطرف کرد، گفت: سردشت 8000 جانباز شیمیایی دارد و اولین شهر سیمیایی جهان است. یک بیمارستان دارد که آن هم بیرون از شهر است و همان بیمارستان "سی تی اسکن" مناسبی ندارد.

کلینیک بیماران مصدوم شیمیایی فاقد تجهیزات درمانی

او اضافه کرد: کلینیک بیماران مصدوم شیمیایی نیز در این شهرستان هیچگونه تجهیزاتی برای خدمات رسانی به این بیماران ندارد. حتی از داروخانه این درمانگاه بیماران جانباز به شدت ناراضی اند. همچنین شعبه بیمه خدمات درمانی برای بیماران نداریم. اینجا برای تعویض کارت بیمه مردم باید به شهرستان ارومیه بروند. آن هم در جاده پر پیچ و خمی که امنیت جانی ندارند.

حسین پور با اشاره به اینکه مصدومان شیمشیایی سردشت در سخت‌ترین شرایط بسر می برند و از کمبود امکانات دارویی و پزشکی به شدت رنج می برند، گفت: مردم سردشت برای دفاع از این خاک شهید و جانباز داده‌‌اند و مسئولان اجرایی باید به این شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.

او ادامه داد: باگذشت چند دهه هنوز کلاس درسی در شهرستان سردشت ساخته نشده،70 کلاس درس  در حال ساخت است  که اگر  بودجه‌اش   تامین شود امیدواریم تا   پایان ساخت آن به پایان برسد.

گفت و گو: مریم بازوند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز