خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان خبر داد:

افزایش ۲۴ درصدی بارش باران در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۷۵۳

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش در استان تا ۱۷ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علی دولتی مهر با اعلام این مطلب گفت: میانگین بارش در آذربایجان شرقی در سال آبی جاری ( اول مهر تا ۱۷ آبان) بیش از ۳۲ میلیمتر به ثبت رسیده است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۲۶ میلیمتر ثبت شده بود.

وی یادآوری کرد: در دو روز گذشته (جمعه و شنبه) مجموع بارش در ۲۲ شهرستان استان حدود ۲۱۸ میلیمتر بود؛ در واقع به طور میانگین در این مدت حدود ۱۰ میلیمتر در هر شهرستان بارش روی داده که بیشترین میزان بارش از خسروشهر با ۳۷.۲ میلیمتر و کمترین از بناب با ۹ دهم میلیمتر گزارش شده است. 

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت ۶.۲ میلیمتر، معادل ۱۶ درصد کاهش یافته است، گفت: به طور میانگین در طی این مدت در بلندمدت حدود ۳۸ میلیمتر بارندگی در استان روی داده بود.

دولتی مهر، با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۱.۳ درصد آب سال آبی جاری تامین شده است، ادامه داد: میانگین بارش یک سال آبی کامل در استان ۲۸۴.۸ میلی متر ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در سال آبی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان ورزقان به میزان ۵۷.۶ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان بناب به میزان حدود ۴.۷ میلی متر گزارش شده که این میزان بارش در ورزقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد معادل ۲۶.۷ میلی متر افزایش و در بناب ۴۸.۵ درصد معادل ۴.۵ میلی متر کاهش یافته است.

دولتی مهر، با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی جاری ۳۶.۴ میلی متر است، یادآوری کرد: در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارندگی در این شهرستان ۲۲.۹ میلی متر بوده که نشان از افزایش ۵۹.۱ درصدی بارش در این شهرستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز