خبرگزاری کار ایران

شهردار اردبیل در دیدار با سفیر ایران در گرجستان:

شهرداری‌ها توانایی بالایی در برقراری تعاملات با سایر کشورها دارند/قاسمی: ارتباط گرجستان با اردبیل،اصفهان وگیلان تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۲۵۵

شهردار اردبیل در دیدار با سفیر ایران در گرجستان عنوان کرد: انتظار می‌رود سفیر ایران در گرجستان شایستگی‌های اردبیل را در گرجستان معرفی و به تقویت روابط منطقه ای کمک کند.

به گزارش ایلنا، حمید لطف اللهیان به‌همراه اعضای شورای شهر در دیدار مشترک با اکبر قاسمی سفیر ایران در کشور گرجستان در موزه عمارت شهرداری اردبیل عنوان کرد: در سطح کشور، شهرداری‌ها توانایی بالایی در برقراری تعاملات فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و اجتماعی با سایر کشورها دارند و این دیدار می‌تواند زمینه‌ساز کارهای فرهنگی و اقتصادی خوبی بین اردبیل و تفلیس باشد.

وی به ظرفیت های مدیریت شهری و آمادگی این مجموعه برای ثبت خواهر خواندگی اردبیل با یکی از شهرهای گرجستان اشاره کرد وگفت: انتظار می رود سفیر ایران در گرجستان بتواند شایستگی های اردبیل را در گرجستان معرفی و به تقویت روابط منطقه ای کمک کند.

لطف اللهیان ادامه داد: شهرداری اردبیل آماده برگزاری هفته فرهنگی و رویدادهای هنری و ادبی در دو شهر تفلیس و اردبیل است.

شهردار اردبیل افزود: اردبیل از ظرفیت های بی نظیرگردشگری تاریخی، فرهنگی وطبیعی و... برخوردار است و وجودشورابیل در داخل شهر اردبیل پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری داخلی وخارجی فراهم کرده است.

وی به مشترکات بین دو کشور اشاره کرد و گفت: گردشگران و تجار دو کشور با استفاده از مناسبات خوب دو کشور می توانند به سرمایه گذاری های مشترک کمک کنند.

مناسبات دیرینه گرجستان با ایران را احیا می کنیم

سفیر ایران در گرجستان نیز در این دیدار گفت: درتلاش هستیم تا فصل جدید مناسبات و اشتراکات ایران و گرجستان را احیا و برقرار کنیم.

اکبر قاسمی اظهار کرد: ما بدنبال خلق فرصت های جدید در تقویت ارتباط گرجستان باسه استان اردبیل،اصفهان وگیلان هستیم تامراودات در همه زمینه ها تقویت شود.

وی اصلی ترین پتانسیل گرجستان را گردشگری  و درآمد میلیاردی در این حوزه با فعالیت 960 هتل اعلام کرد و افزود: گرجستان دارای دیرینه تاریخی، فرهنگی وهنری است و می تواند با شهر اردبیل در حوزه های گردشگری و تجاری روابط گرم و مناسبی را داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مهندسان، تجار و سرمایه گذاران زیادی از ایران در گرجستان به فعالان اقتصادی خوشنام معروف هستند و ما نیز با معرفی اردبیل می توانیم از سرمایه گذاران گرجی در حوزه شهری دعوت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز