خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی موسسین انجمن صنایع دستی استان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۴۱۴

مجمع عمومی موسسین انجمن صنایع دستی استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،در این جلسه که باحضور عادلی فر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، سید ماهان میرشفیعی نماینده اتاق ایران و خانم کاشانی مسئول تشکل های اتاق بازرگانی قزوین  وعلاقمندان و فعالان صنایع دستی استان  برگزار شد؛ بررسی و تصویب اساسنامه، تعیین حق عضویت، تعیین روزنامه کثیرالانتشار و انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسین مورد بررسی قرارگرفت و اعضای هیات موسس انجمن صنایع دستی استان قزوین معرفی شدند.

رئیس انجمن صنایع دستی استان در حاشیه برگزاری این نشست به خبرنگار ایلنا گفت: صنایع دستی کشورمان ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف این صنعت را دارد. از این رو اگر بتوانیم واحدهای مختلف تولیدی این صنعت را با حمایت به سوی بازار مصرف هدایت کنیم و همچنین نظام تولید و توزیع را در این جهت بهبود دهیم. صادرات اینگونه محصولات دور از ذهن نخواهد و می توانیم فرصت های شغلی خوبی را دراین بخش ایجاد کنیم.

محبوبه منفرد افزود: طبق آمارهای اعلام شده  حدود ۵/ ۲ میلیون نفر به‌صورت رسمی و غیررسمی در این بخش فعالیت می‌کنند که بیش از ۷۰درصد شاغلان در این حوزه را زنان تشکیل می‌دهند که به دلیل آشنا نبودن با ساز و کارهای تجارت دراین حوزه نمی توانند به  بازار مناسبی برای فروش محصولات تولیدی خود دست یابند.

وی هزینه‌های تولید پایین، تنوع تولید، عدم نیاز به زیرساخت‌های گسترده و حجم بالای سرمایه‌گذاری را از ویژگی های منحصر به فرد صنعت صنایع دستی برشمرد و اظهار کرد: گسترش فعالیت‌های بازار صنایع‌دستی می‌تواند سهمی عمده در رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای ارزی کشور از محل صنایع غیرنفتی داشته باشد. اما در عمل مشاهده می‌شود که این بازار چندان مورد توجه قرار نگرفته و در عرصه تجارت و ارائه محصولات خود در تعاملات بین‌المللی موفقیتی کسب نکرده است.

منفرد با اشاره به بخشی از برنامه های این انجمن برای معرفی و بازاریابی مناسب برای صنایع دستی استان تصریح کرد: تشکیل تعاونی ها و خوشه های صنایع دستی ، زمینه سازی برای صادرات محصولات، برگزاری نمایشگاه ها، برگزاری نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی و ... از برنامه های انجمن صنایع دستی استان است.

در پایان نخستین جلسه هیات مدیره انجمن صنایع دستی استان قزوین بارای حاضران، محبوبه منفرد به سمت رئیس، محمد رضا هادی پور به سمت نایب رئیس، شیما نصرتی به سمت خزانه دار و محمد مهدی توکل به سمت منشی هیات مدیره تعیین شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز