خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

برنامه‌ای برای توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها اعلام نشده است/ واکسن با اولویت بندی توزیع می‌شود/ تامین واکسن به اندازه نیاز استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۰۶۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، گفت: هنوز برنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، امروز با اعلام این خبر، گفت: واکسن آنفلوانزا در روزهای اخیر در بین گروه‌های اولویت‌دار در مراکز بهداشتی و درمانی استان زنجان توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، افزود: بانوان باردار، افراد سالمند خانه سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و کادر بهداشت و درمان جزو اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند.

این مسئول بهداشتی درمانی در استان زنجان، یادآور شد: به دلیل محدود بودن واکسن، دولت‌ سعی می‌کند با اولویت این کار را انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، با اشاره به اینکه برای بخش خصوصی نیز اگر سهمیه‌ای در نظر گرفته شود از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، افزود: در صورت پیش‌بینی سهمیه برای داروخانه‌ها، توزیع واکسن آغاز می‌شود اما هنوز برنامه‌ای در این زمینه اعلام نشده است.

قزلباش، همچنین تصریح کرد: آمادگی لازم برای مقابله و کنترل بیماری آنفلونزا وجود دارد و واکسن به اندازه نیاز استان تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، در پایان برضرورت رعایت اصول بهداشتی برای کنترل بیماری آنفلوانزا تاکید کرد و گفت: امسال در مرحله اول واکسن در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شده است و در صورت نیاز در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز