خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی عنوان کرد ؛

ایجاد اشتغال پایدار هدف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۴۰۹

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی است که این سازمان به عنوان یک ارگان تسهیل‌گر در نظر گرفته شده تا طرح‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به صورت هدفمند اجرا کند.

مسعود شهرجردی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: ایجاد اشتغال پایدار، اتصال پایدار صاحبان مشاغل خانگی به بازار، توانمندسازی مشاغل متقاضیان و کاهش وابستگی به تسهیلات از اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: این طرح در ۳ مرحله شامل شناسایی مزیت و ظرفیت‌های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار مورد توجه قرار گرفته است و با بهره‌گیری از اقدامات پژوهشی و با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار داشت: ظرفیت اجرای این طرح در استان، برای ۲۰۰۰ نفر جامعه هدف شامل زن و مرد زیرسن ۵۵ سال پیش بینی شده است. در حال حاضر ۷۳۰ نفر در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در این استان با هدف توانمندسازی و اشتغال پایدار مشارکت دارند.

شهرجردی تصریح کرد: ۲۰ پیشران برای این طرح در استان شناسایی شده که در رشته‌های پوشاک، تولیدات آشپزخانه، زیورآلات سنتی، خیاطی، تولید انواع جاجیم بافی، صنایع دستی، چرم و لوسترسازی فعالیت دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز