خبرگزاری کار ایران

رحیمی خبر داد:

روند بستری بیماران کووید ۱۹ در مشهد همچنان صعودی است

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۲۹۱

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از روند صعودی بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمیدرضا رحیمی در این باره افزود: سخت‌ترین ایام ظرف هشت ماه اخیر از مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا برای این دانشگاه، اوج گیری بیماری کووید ۱۹ ظرف ماههای تیر و مرداد ماه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی بود.

وی گفت: ظرف این دو ماه تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا مرز هزار نفر در روز هم پیش رفت.

رحیمی ادامه داد: در این شرایط هفته‌ای سه میلیارد ریال فقط اکسیژن مایع برای کمک به بیماران کرونایی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه می‌شد.

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرف همین مدت شهرستان نیشابور بیشترین حد شیوع ویروس کرونا را تجربه کرد که تا دو برابر میزان شیوع آن در مشهد بود.وی در ادامه همچنین اظهارداشت: سه ضلع مثلث "گروه درمان، مردم و رسانه" برای مهار و شکست ویروس کرونا در سطح جامعه باید همراه و هماهنگ عمل کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر ۷۵ درصد مردم پروتکلهای بهداشتی را به دقت و با وسواس رعایت کنند امکان مهار ویوس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن وجود دارد.

وی همچنین اظهارداشت: کمکهای شهرداری مشهد و همچنین ستاد مردمی مقابله با کرونا در تامین ماسک صورت برای عموم مردم به ویژه اقشاری که در تهیه آن دچار مشکل هستند، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

رحیمی افزود: هم‌اینک وضعیت شیوع ویروس کرونا از آن زمان آرامتر شده اما شیب بستری بیماران کووید ۱۹ گرچه خفیف ولی همچنان صعودی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز