خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خبر داد:

ابلاغ دستورات 41 ماده‌ای شهرداری اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا/ افزایش اتوبوس برای رعایت فاصله گذاری / قدغن شددن پارک خودرو در حاشیه زاینده‌رود

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۱۰

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از ابلاغ دستورات 41 ماده ای شهرداری اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و گفت: تصمیمات مختلفی در این زمینه گرفته و اجرایی شده است تا فاصله گذاری اجتماعی در شهر تشدید شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرداری اصفهان دستورات 41 ماده ای را ابلاغ کرد و ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی بوده و این اقدام به ویژه در استفاده از مترو و اتوبوس ها باید با دقت بسیار بررسی و پیگیری شود، همچنین فروش بلیت توسط شرکت های مسافربری برون شهری برای مرزهای چهارگانه ملغی و منتفی می شود.

افزایش تعداد اتوبوس ها در ساعات پیک برای افزایش فاصله اجتماعی

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: ضدعفونی و گندزدایی پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس و ایستگاه های مترو به صورت مستمر انجام می شود و شرکت واحد اتوبوسرانی شرایطی را فراهم می کند که در باجه های شارژ کارت بلیت اتوبوس در ایستگاه ها نسبت به ارائه ماسک استاندارد به قیمت مناسب اقدامات لازم صورت گیرد؛ همچنین در ساعات پیک مسافر نسبت به افزایش اتوبوس به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی درباره رعایت فاصله اجتماعی در تاکسی ها گفت: تاکسی های شهری حداکثر با سه نفر مسافر سرویس دهی و تردد خواهند داشت و همچنین از کاورهای جداکننده استفاده می‌کنند.

دستفروشی و اغذیه فروشی در پارک ها ممنوع

امیری افزود: با توجه به مصوبات ستاد استانی و ممنوعیت پیاده روی اربعین و برگزاری مراسم های مرتبط هیچ گونه مجوز برگزاری ایستگاه صلواتی و توزیع نذری صادر نخواهد شد. همچنین باید از فعالیت همه اغذیه فروشی ها و دستفروشان داخل پارک ها ممانعت شود و همچنین اغذیه فروشی های داخل پارک ها تعطیل می شود.

وی تاکید کرد: صدور مجوز و برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، جشنواره، نمایشگاه و ... تا اطلاع ثانوی اجرایی نمی شود و مجوزهای داربست و ... صرفاً در حوزه پیام و برپایی ایستگاه های آوا و نوا صادر می شود.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا به کاهش روشنایی در پارک ها اشاره کرد و گفت: روشنایی پارک ها به میزان 60 درصد با رعایت مسائل ایمنی و امنیتی کاهش یافته و همه مجموعه های، ورزشی و اسباب بازی سطح پارک ها برای عدم استفاده مسدود می شود.

پارک خودرو در حاشیه زاینده رود قدغن است

وی ادامه داد: ورودی های پارک های صفه و ناژوان مسدود و از هرگونه تجمع افراد و خانواده ها در میدان امام خمینی (ره)، جلوگیری به عمل می آید.

امیری تاکید کرد: پارک خودروها در حاشیه رودخانه ممنوع است و در صورت عدم توجه توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور اعمال قانون می شوند.

وی ادامه داد: همچنین مراکز تفریحی و گردشگری تعطیل و ارائه خدمات نخواهند داشت و همچنین با نصب تابلوهای ورود ممنوع به منظور پیشگیری از ورود، تجمع و اطراق شهروندان در ورودی پارک ها و فضای سبز اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

محدودیت برگزاری مراسم های عزاداری در باغ رضوان

وی با اشاره به تعطیلی فعالیت همه باشگاه ها، استخرها، موزه ها و ... تا اطلاع ثانوی گفت: فعالیت روز بازارها و بازارهای روز محلی ممنوع و ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میادین میوه و تره بار (ورودی، خروجی و تالارهای فروش) به جد و با دقت بیشتر اجرایی خواهد شد، همچنین ارائه خدمات فروش اینترنتی در بازارهای کوثر و مجموعه های فروشگاهی مرتبط با مدیریت شهری در اولویت ارائه خدمات قرار خواهد گرفت.

امیری به رعایت پروتکل ها در آرامستان باغ رضوان اشاره کرد و گفت: در آرامستان های سطح شهر ضمن اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان، برای رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد محدودیت مراسم ها و عدم توزیع نذورات و فاصله گذاری اجتماعی موارد مربوط به کفن و دفن همچون گذشته با دقت و حساسیت ویژه انجام می شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز