خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد؛

مقاومت برخی بانک‌های قزوین در پرداخت تسهیلات کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۹۱۸

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: برخی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مصوب به مددجویان مقاومت کرده و همکاری لازم را ندارند.

به گزارش ایلنا از قزوین، مهر علی حق گویان با اعلام این خبر گفت: برای توسعه اشتغال روستایی امسال ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که متاسفانه در این زمینه برخی از بانک ها همکاری لازم را ندارند به طوری که تنها سه درصد از تسهیلات اشتغال روستایی مربوط به مددجویان کمیته امداد قزوین از سوی بانک ها پرداخت شده است.

وی افزود: حتی در یکی از این بانک ها یک ریال هم تسهیلات پرداخت نشده است،اگر بانک ها همین رویه را ادامه بدهند مشکلات اشتغال روستایی افزایش پیدا می کند و نمی توانیم به اهداف توانمندسازی خود دست یابیم و کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین مجبور به مطرح کردن نام بانک های مورد نظر و ارجاع فهرست آنها در محافل بالادستی می شود.

مدیرکل امداد قزوین تصریح کرد: بانک ها سختی گیری های مختلفی در برخی از موضوعات دارند که قانونگذار آن را برطرف کرده است و بانک ها هم باید از آن صرف نظر کرده و مشکلات پرداخت تسهیلات را در اسرع وقت برطرف کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: اهمیت ایجاد اشتغال در خانواده های نیازمند و توانمند سازی آنها، یکی از اهداف مهمی که کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال اجرایی کردن آن است توانمند سازی خانواده های تحت پوشش و صیانت و احیای عزت و کرامت آنها است.

وی افزود: رویکرد کمیته امداد ایجاد روحیه درآمدزایی و تولیدکنندگی به جای مصرف کنندگی است، فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمند سازی، خوداتکایی و استقلال از طریق آموزش فنی و حرفه ای، مراکز علمی و کاربردی و غیره از جمله وظایف مهم این نهاد به شمار می رود.

حق گویان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در سال جاری تعهد داده است که پنج هزار فرصت شغلی با ۱۴۱ میلیارد تومان ایجاد کند که در حال حاضر بیشتر اعتبارات ابلاغ شده و تاکنون تعداد قابل توجهی نسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل امداد قزوین افزود: ۶۴ درصد از افراد تحت حمایت در کمیته امداد امام خمینی را زنان سرپرست خانوارتشکیل می دهند و۵۳ درصد تحت پوشش های کمیته امداد قزوین در مناطق روستایی زندگی می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز