خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

ضرورت تشکیل مجمع نخبگان فارس در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات/برای حل مشکلات نباید معطل سلسله مراتب اداری شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۵۲۰

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به سابقه درخشان فارس در حوزه الکترونیک و مخابرات گفت: امروز نیز با جبران عقب ماندگی ها، باید در کشور نقش آفرین باشیم.

به گزارش ایلنا ابراهیم عزیزی در جمع مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار داشت: از جمله موضوعات مهم و در عین حال مغفول مانده، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که نیازمند یک نگاه بزرگ، عمیق و تلاش مضاعف برای جبران عقب ماندگی های آن هستیم.

 نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به سابقه درخشان استان فارس در این حوزه بیان کرد: همین موضوع ضرورت توجه به امر ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیشتر نشان می دهد چراکه از قدیم الایام به عنوان استانی مطرح شدیم که شاخصه آن پیشرفت در حوزه الکترونیک بوده و امروز نیز باید در کشور نقش آفرین باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس صنایعی چون آی تی آی، آی تی ام سی، الکترونیک و ... را شناسنامه و نشانه قطب بودن فارس در این عرصه عنوان کرد و گفت: این بخش نیازمند توجه و حمایت جدی است و استان فارس باید پیشتاز در نوآوری، خلاقیت، ابتکار و طراحی در این حوزه باشد.

عزیزی با تاکید بر تمزکز زدایی و استفاده از ظرفیت های داخلی، خواستار تشکیل مجمع نخبگانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و اظهار داشت: ما یک ظرفیت خوب از نظر نیروی انسانی در استان داریم و باید نخبگان این حوزه سامان پیدا کنند لذا پیشنهاد بنده این است که مجمع نخبگان در این حوزه شکل گرفته و به عنوان یک نیاز دیده شود.

وی نگاه صرف سخت افزاری به حوزه ارتباطات را یک اشتباه استراتژیک عنوان کرد و افزود: نمی توان گفت ما به محتوا و نرم افزار کار نداریم زیرا مردم از مسوولان این عرصه انتظار دارند لذا مجموعه استان نگاه خود را فراتر از سخت افزار بگیرد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه فارس راه نرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار دارد، خواستار حل فوری مشکلات در این عرصه شد و گفت:این حجم از مشکلات شایسته شیراز که باید قطب الکترونیک باشد، نیست.

رئیس مجمع نمایندگان فارس یکی از مشکلات بزرگ این حوزه را عدم وجود قوانین و مقررات به روز و کارآمد عنوان و بیان کرد: با تشکیل مجمع نخبگان استان، می توان ایده های خوبی را طرح کرد و همان طرحها در مجلس تبدیل به قانون شود لذا نخبگان این حوزه روی مسیر حل مشکلات، نظر دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز