خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

حاکمیت جوی ناپایدار تا روزهای پایانی هفته در اردبیل/تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۳۳۰

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از حاکمیت جوی ناپایدار تا روزهای پایانی هفته در غالب مناطق استان و کاهش محسوس دمای هوا از روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیاوش محمدی در تشریح وضعیت هوای استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا روزهای پایانی هفته شرایط ناپایدار جوی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امروز (13 مهرماه) با توجه به تقویت پرفشار خزری و گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، بر میزان ناپایداری ها افزوده شده و آسمان در اغلب مناطق استان نیمه ابری تا ابری توام با مه و کاهش دید افقی، وزش باد خزری(گاهی تند) و بارش باران گاهی به صورت رگبار همراه با رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به شدت بارش ها به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست.

محمدی ادامه داد: از روز دوشنبه به صورت محسوسی از دمای هوا در نواحی مرکزی و جنوبی استان کاسته شده و به ویژه طی روز سه شنبه هوای سردی در مناطق مرکزی و جنوبی استان حاکم خواهد شد لذا بارش ها در ارتفاعات این مناطق به ویژه در کوهستان سبلان به صورت برف پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی روز چهارشنبه نیز ضمن تداوم سرمای هوا همچنان در مناطق مرکزی و جنوبی شاهد ابرناکی و گاهی بارش باران خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی یاد شده توصیه می شود دمای گلخانه ها و مرغداری ها کنترل شود و مردم از اطراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل ها پرهیز کرده و از صعود به ارتفاعات، مخصوصا قله سلان خودداری کنند.

محمدی ادامه داد: کشاورزان محصولات برداشت شده خود را از زمین به انبارهای مسقف انتقال دهند تا کاهش دما موجب وارد آمدن خسارت به محصولات نشود.

وی در رابطه با بیشینه دمای حاکم بر مناطق استان اظهار کرد: طی امروز شهرستان‌ کوثر با حداکثر دمای 25 درجه و شهرستان های بیله سوار و پارس آباد با حداکثر دمای 24 درجه به عنوان گرم‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز