خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

خراسان رضوی بالاترین سطح زیرکشت و تولید محصول پنبه کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۰۹۰

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان ۲۵ درصد سطح زیرکشت محصول پنبه کشور را دارد و با تولید ۶۲ هزار تن وش مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

حمید حاجی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: سطح زیرکشت محصول پنبه در خراسان رضوی بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است و جز محصولات استراتژیک و دانه های روغنی در استان است. 

وی اظهارداشت: اگر چه از مجموع ۶۲۰ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی استان تنها ۳ و نیم درصد این سطح متعلق به محصول پنبه است ولی ۲۵ درصد سطح زیرکشت این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در سنوات قبل رقم وارمین در استان کشت می‌شد، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بالا بودن مدت زمان دوره رشد این رقم که ۱۸۰ روز بود برآن شدیم ارقام دیگری از جمله خورشید، خرداد کاشمر و ساجدی که مدت زمان رشد آنها ۱۴۰ و ۱۲۰ روزه است را به کشاورزان معرفی کنیم که در تاریخ کاشت محصول پنبه دغدغه ای نداشته باشند.

حاجی نژاد اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ خانوار در استان خراسان رضوی در طول سال مشغول کاشت، داشت و برداشت محصول پنبه هستند و به ازای هر هکتار  محصول پنبه اشتغال دائم در طول سال دارد که میتوان گفت ۷۰ هزار نفر دراستان اشتغال دائم را دراین محصول ایجاد می کنند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی تعداد کارخانه‌های پنبه پاک کنی فعال در استان را ۱۸ کارخانه اعلام کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن در تولید محصول پنبه از یک سبقه بالایی در استان برخوردار است و در سنوات قبل تامین کننده بذر پنبه ۸ استان کشور در رقم ورامین بود و امروز هم در بین شهرستان های کاشمر و خلیل آباد حرف اول را به لحاظ سطح زیرکشت و تولید می زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز