خبرگزاری کار ایران

برداشت ۱۳۰ هزار کیلوگرم لوبیا در تایباد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۹۸۰

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با توجه به آموزش‌های مداوم کشاورزان برای حرکت به سوی کشت گیاهان کم‌آب طلب در سال زراعی جاری سطح زیر کشت حبوبات آبی و دیم در بخش میان ولایت این شهرستان به ۱۹۰ هکتار رسیده است.

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: میانگین برداشت لوبیا در شهرستان ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است و  پیش‌بینی می‌شود تا آخر فصل برداشت میزان ۱۳۰ هزار کیلوگرم لوبیا از منطقه برداشت شود.

وی حبوبات کشت شده در منطقه را شامل ارقام بومی لوبیا قرمز و چشم بلبلی معرفی کرد و با تاکید بر کاشت بذور اصلاح شده افزود: شرایط اقلیمی منطقه میان ولایت به گونه‌ای است که در تمام فصول سال یکی از انواع حبوبات در اراضی کشاورزی آن کشت می‌شود، به این معنی که کشت حبوبات به صورت‌های کشت بهاره (کشت از اوایل اردیبهشت ماه لغایت اوایل تیر ماه)، کشت پاییزه و کشت انتظاری (به منظور استفاده از نزولات آسمانی) انجام می‌شود.

میری دیسفانی بیان کرد: کشت حبوبات با توجه به درصد پایین ماده آلی خاک‌های منطقه و کشت متوالی محصولات پرتوقع می‌تواند بهترین تناوب برای اصلاح خاک باشد، همچنین بقایای حبوبات با تجزیه سریع و آسان در خاک کمترین تداخل را با محصولات بعدی موجود در تناوب ایجاد می‌کند.

۸۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی و ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز