خبرگزاری کار ایران

هشدار فرماندار نیشابور نسبت به افزایش کرونا ؛

مردم جدی نگیرند قادر به ارائه خدمات نیستیم /پیشنهاد تشکیل یک شعبه ویژه در دادگستری برای متخلفان

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۶۲۰

فرماندار نیشابور گفت: امروز در شرایط فوق بحرانی قرار داریم ظرفیت کل ۳۰ تخت آی سی یو بیمارستان ما تکمیل شده و عده‌ای هم در نوبت قرار دارند و از دیروز وضعیت قرمز اعلام شده ولی شاهد هیچ تغییری در سطح شهرستان نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا قامتی با بیان اینکه اگر اراده‌ای برای مقابله با وضعیت قرمز داریم باید تصمیمات ستاد کرونا را با جدیت اجرایی کنیم، افزود: تاکنون ۵۰۷ نفر بر اثر کرونا در نیشابور فوت کرده‌اند و بیشتر مرگ و میرها و بستری‌های کرونا متعلق به اصناف است.

وی اظهار داشت: ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور حداکثر تا ۳۰۰ نفر است که اگر آمار بستری‌های آنفلوآنزا به این حجم اضافه شود قادر به ارائه خدمات نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کلاس های مقطع دبیرستان به طور کامل در حال تشکیل است و شاهد اصرار والدین بر تشکیل این کلاس‌ها هستیم، باشگاه‌ها و تجمعات ورزشی تشکیل می‌شود، تاکسی ها قول دادند بیشتر از ۲ نفر در صندلی عقب مسافر سوار نشود ولی عمل نمی شود و چندین بار درباره بازار دام و پرندگان تذکر داده شده است.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه بیش از هشت ماه کادر بهداشت و درمان درگیر کرونا شده و در صورت ادامه این شرایط در جلسه شورای تامین با مدیران متخلف به شدت برخورد خواهد شد، ادامه داد: وضعیت بسیار سخت و محدودیت‌ها هر روز در حال افزایش است، در این شرایط باید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی حضور فرزندان‌مان را در مراکز آموزشی به حداقل برسانیم و باید در این موارد اراده جدی داشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور نیز در این‌ جلسه گفت: امروز در شرایط جنگی هستیم و وظیفه قانونی و اخلاقی داریم با کسانی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد کنیم و برای تخلفات حوزه کرونا خواهشمندیم یک شعبه ویژه در دادگستری تشکیل شود.

محسن عظیمی نژاد با اعلام اینکه تا دهم مهرماه امسال تعداد کل مراجعان به بیمارستان ۲۳ هزار و ۱۹۴ نفر بوده که از این تعداد ۴ هزار و ۲۷۴ نفر بستری شده‌اند، افزود: تا کنون ۵۰۷ نفر در نیشابور بر اثر ابتلا کرونا فوت کرده‌اند که از این تعداد جواب آزمایش ۲۳۴ نفر مثبت و کل آزمایش‌های انجام شده طی این مدت ۳۹۶ مورد بوده است.

وی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۹۲ بستری، ۹ بیمار جدید و سه نفر فوتی داشته‌ایم و در حال حاضر ۲۱ نفر در آی سی یو و پنج نفر متصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

عظیمی نژاد با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در آی سی یو به علاوه بیماران متصل به دستگاه تنفس مصنوعی ۳۰ درصد از کل بیماران بستری هستند که نشان می‌دهد مبتلایان دیر برای درمان مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: متوسط بستری‌های روزانه از ۵۷ نفر در شهریور ماه به ٧۴ نفر در مهرماه رسیده و تا کنون ۱۴۴ نفر بستری داشته‌ایم، سال گذشته ۸۷۰ نفر مبتلا به آنفلوآنزا داشتیم که اگر امسال تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا به همین میزان باشد با وجود کرونا اوضاع بسیار خطرناکی را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور با بیان اینکه تعداد بیماران نیازمند به تنفس مصنوعی به ۶ نفر رسیده و از اواخر شهریور ماه شاهد سیر فزاینده بستری‌های کرونا هستیم عنوان کرد: تعداد بستری در تیر و مرداد بالغ بر ۶۰۰ نفر بوده که در ۱۰ روز اول این ماه ۱۴۴ نفر بستری داشته ایم و متوسط بستری در آی سی یو به ۲۱ نفر رسیده که در مردادماه گذشته ۲۰ نفر و تعداد مبتلایان به تفکیک مناطق ۲۳۲ نفر شهری و ۱۸۸ نفر روستایی بوده است.

عظیمی نژاد با اشاره به افزایش میزان ابتلای کودکان به کرونا گفت: امسال درصد مراجعین بیمارستانی زیر ۱۸ سال از ۴ درصد در اسفند ماه  به ۱۷ درصد در شهریورماه رسیده است که بیشترین میزان متعلق به گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال است همچنین علائم ابتلا به کرونا در حال تغییر است و بیشترین علائم ابتلا به کرونا در افراد زیر ۱۸ سال اختلالات گوارشی گزارش شده است.

وی اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد کودکان در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و طی بازدیدهای انجام شده از ۸۷۰ مدرسه در سطح سه شهرستان کمبود امکانات شست و شو و ضد عفونی دستها و عدم استفاده از ماسک کاملا مشهود بود و در حوزه آموزش و پرورش نیازمند توجه و برنامه‌ریزی جدی هستیم زیرا از یک طرف اعلام می‌شود مدارس اجباری نیست ولی پیام‌هایی مبنی بر اجبار و اکراه برای حضور در مدرسه دریافت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز