خبرگزاری کار ایران

فرماندار دامغان مطرح کرد :

شناسایی و تهیه پیشران های توسعه گردشگری دامغان با هدف جذب سرمایه گذار

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۲۳۱

فرماندار دامغان با اشاره به قابلیت های فراوان دامغان در حوزه میراث فرهنگی گفت: با شناسایی و تهیه پیشران های توسعه گردشگری دامغان می توان به روند جذب سرمایه گذاران در این حوزه سرعت بخشید.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی بندرآبادی در بازدید از خانه تسنیم دامغان و نشست با راهنمایان گردشگری که به مناسبت هفته گردشگری انجام شد با تاکید بر کلیدواژه مطالبه هوشمندانه گفت: درخواست تبدیل اداره میراث فرهنگی دامغان به اداره ویژه میراث‌فرهنگی با توجه به تعدد آثار تاریخی و تمدن کهن دامغان مطالبه درستی است که پیشنهاد می شود خانه تسنیم دامغان نسبت به تهیه پروپوزال علمی با در نظر گرفتن جمیع شرایط اقدام نماید.
فرماندار دامغان یادآور شد : در سه حوزه گردشگری طبیعی، گردشگری تاریخی و میراثی پیشران توسعه تهیه شود که به عنوان مثال چشمه علی دامغان می تواند پیشران توسعه گردشگری طبیعی باشد؛ سپس آنچه که برای صدور مجوز سرمایه گذاری لازم است با همکاری فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان انجام پذیرد.
وی ضمن تاکید بر تکمیل اطلاعات اداری در زمینه گردشگری گفت: دامغان ظرفیت های مختلفی در این حوزه دارد که به دلایل متعددی به آن پرداخته نشده است و ضرورت دارد نگاه دقیق تری داشته باشیم.
مهدی بندرآبادی به سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت : جاذبه های گردشگری دیگر استان ها برای سرمایه گذاران اشباع شده است و شاید چندان تمایلی به سرمایه گذاری در آن شهرستان ها وجود نداشته باشد و در شرایط فعلی تمایل سرمایه گذاران به مناطقی با قابلیت‌های گردشگری بی شمار و بی‌نظیر همچون دامغان است.
وی تسلط راهنمایان گردشگری خانه تسنیم دامغان به چندین زبان زنده دنیا و آشنایی با آثار تاریخی و طبیعی را از نکات ارزنده در جذب گردشگر و معرفی دامغان برشمرد و ادامه داد: مدیریت و استفاده بهینه از زمان گردشگران از جمله موضوعاتی است که همواره باید مد نظر راهنمایان گردشگری قرار گیرد.
فرماندار دامغان ضمن ابراز رضایت از پکیج هایی که راهنمایان گردشگری خانه تسنیم تنظیم کرده اند گفت: آشنایی مسئولان، مدیران، شهروندان و گردشگران با خانه تسنیم زمینه ساز شناخت بیشتر آثار تاریخی و طبیعی دامغان و تمدن غنی این شهرستان خواهد بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز