خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد:

ابتلای 1787 نفر به کرونا در شاهرود و میامی/103 نفر فوت شدند/تامین انگیزه نیروی انسانی مهم‌ترین مشکل دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۳۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تا امروز صبح -سه شنبه 8 مهرماه- تست کرونا ۱۷۸۷ نفر مثبت و فوت ۱۰۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ثبت شده که میزان نرخ مرگ و میر در بین مبتلایان قطعی کمتر از ۶ درصد است.

به گزارش ایلنا از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: هفته های اخیر شاهد سیر صعودی ابتلا به بیماری در سطح کشور و همچنین استان سمنان هستیم و در صورت عدم رعایت موارد و مسائل بهداشتی، متاسفانه آمار به شکل تصاعدی افزایش خواهد یافت.

وی افزود:این موج جدید ابتلا به بیماری کرونا پیش رونده و در ادامه موج های قبلی است که امروز به مرحله‌ای رسیده که قله و پیک جدیدی را شاهدیم.

رضا چمن ادامه داد: به نسبت جمعیت، میزان بروز و ساختار سنی جامعه تحت پوشش، شاخص ها در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فوت شدگان ما بیماری مزمن زمینه ای داشته اند و متوسط سن فوت شدگان ۷۳ سال بوده است اظهار داشت: بالا بودن درصد سالمندی و بیماری‌های مزمن زمینه ای در این افراد، یکی از دلایل افزایش نرخ مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در همه جوامع هست که در استان سمنان نیز به دلیل بالا بودن نسبی میزان جمعیت سالمند، می توان انتظار نرخ مرگ و میر بیشتری داشت ولیکن تا به امروز شاخص ها، شاخص های مطلوبی است.
 
وی ادامه داد: در سه هفته اخیر و به طبع سایر مناطق کشور افزایش نسبی ابتلا را در حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاهدیم.

رضا چمن یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۷ هزار و 700 نفر مراجعه با تشخیص کرونا به مراکز درمانی دانشگاه شاهرود ثبت شده که ۱۸۸۰ نفر از این افراد بستری شده و ۳۰ درصد از این افراد از خدمات آی سی یو برخوردار شدند و در حال حاضر ۷۰ بیمار با تشخیص کرونا بستری هستند.

وی گفت: تامین انگیزه نیروی انسانی به واسطه فشار سنگین کاری و رنج های وارد آمده، خستگی و فرسودگی و کمبود شدید منابع مالی جهت تامین مطالبات و نیازمندی ها مهم‌ترین مشکلات ما است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز