خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار مطرح کرد:

اجرای طرح توسعه گردشگری کشاورزی و روستایی در شهرستان سبزوار

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۸۰۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از انجام تمهیداتی برای حصول موافقت نامه های اجرایی با سازمان گردشگری استان خراسان رضوی برای توسعه گردشگری کشاورزی در شهرستان سبزوار خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علی اصغر امانیان با بیان اینکه جذب گردشگر می‌تواند تأثیر زیادی بر رشد کشاورزی داشته باشد، افزود: گردشگری کشاورزی که یکی از فعالیت‌های نسبتا جدید کشاروزی است که به‌ تولیدکنندگان بخش کشاورزی در رسیدن به یک الگوی کسب درآمد ثانویه کمک می‌کند، ظرفیتی است که می تواند در افزایش درآمد خانواده های کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان موثر باشد و به همین خاطر برای توسعه آن برنامه ریزی می کنیم 

وی اضافه کرد : فعالیت‌های مبتنی بر کشاورزی و دامداری و هر آنچه در یک مزرعه انجام می‌شود، برای جذب گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از این طریق هم درآمدی جدا از فعالیت‌های کشاورزی عاید خانوارهای روستایی شود و هم روشی جدید برای اهداف گردشگری باشد.

یوسف بیدخوری معاونت گردشگری اداره کل استان خراسان رضوی نیز در جریان این بازدید گفت: استان خراسان رضوی با تنوع اقلیمی و ویژگی‌های طبیعی خاص، برای گروه های مختلف گردشگر روستایی، جذابیت دارد ، یکی از اهداف اگروتوریسم این است که بازدید کنندگان می‌توانند در تمامی مراحل تولید تا فرآوری محصولات کشاورزی و دامی مشارکت داشته باشند و کسب اطلاع کنند.

وی افزود: با توجه به این که هدف گردشگری کشاورزی ایجاد فضای آموزشی و تفریحی و نیز فضای آرامش بخش و به دور از هیاهوی زندگی شهری برای گردشگران است، درآمد کشاورزان را افزایش می دهد و به ارتقای سطح زندگی آنها کمک می کند.

همچنین هیئتی از سازمان گردشگری استان خراسان رضوی از مزرعه کشاورزی در منطقه اولر سبزوار بازدید کردند تا زمینه ی انجام تمهیدات اجرایی برای احداث مزرعه ی گردشگری کشاورزی را در این منطقه فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز