خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری فردیس:

رشد سالمندی و کم‌تحرکی شهروندان، تحول فرهنگ‌ شهری را ضروری کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۴۶۶

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری فردیس‌ با اشاره به افزایش جمعیت سالمند و تغییر سبک زندگی توام با کم تحرکی اقشار مختلف جامعه گفت: اگر امروز در سیاست گذاری و برنامه‌های مدیریت شهری، بازنگری صورت نگیرد در دهه آینده دچار بحران تندرستی خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از البرز، جواد جمشیدی در جلسه توسعه ورزش های همگانی فردیس که با حضور رئیس اداره ورزش جوانان و رئیس هیات ورزش های همگانی برگزار شد، با بیان اینکه ساماندهی ایستگاه های ورزشی و فرهنگ سازی ورزش همگانی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس و همچنین هیئت ورزش های همگانی این شهرستان در دستور کار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به رشد سریع کهنسالی در کشور و شیوع بیماری‌هایی که به سرعت در حال افزایش است نیازمند تحول در فرهنگ شهری هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تشویق شهروندان به حضور در ایستگاه های ورزشهای همگانی ، اضافه کرد: متأسفانه سبک زندگی مردم به سمت کم تحرکی سوق یافته است و در این راستا به فرهنگ سازی نیازمندیم.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری فردیس خاطر نشان کرد: متولیان شهر و سلامت مردم باید تمام زیرساخت‌ها را قبل از هر موضوعی در طراحی پروژه‌ها در نظر گیرند.

وی تصریح کرد: اگر امروز اصلاحات جدی در سیاست گذاری و کارکردها و برنامه‌هایی که برای شهروندان اجرا می‌کنیم بازنگری نکنیم یقیناً در دهه آینده دچار بحران تندرستی در کشور خواهیم بود.

جمشیدی بیان کرد: امروزه تاثیر ورزش بر سلامت و نشاط جامعه بر کسی پوشیده نیست و همچنین به لحاظ فضای ورزشی در جایگاه خوبی قرار داریم اما آن‌چه اهمیت ویژه دارد و مسئولیت ما را سنگین می‌کند، فرهنگ‌سازی ورزش همگانی است.

در این جلسه مقرر شد؛ علاوه بر ساماندهی ایستگاه ها از مربیان ورزشی که در دوازده ایستگاه ورزشی مشغول به فعالیت هستند تجلیل به عمل آید تا با همکاری این صاحب نظران گامی موثر برای رشد و توسعه هرچه افزونتر ورزش همگانی شهرستان فردیس برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز