خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود خواستار شد:

تله‌کابین جایگزین ورود خودروها به جنگل جهانی ابر شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۲۲

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: نصب تله کابین بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود خودروها به داخل جنگل جهانی ابر است.

به گزارش ایلنا از سمنان، حمید رضا حسنی با تاکید بر اینکه جنگل ابر مستعد سرمایه‌گذاری است، افزود: جذب سرمایه‌گذار یکی از راهکارهای ایجاد تغییر در شیوه گردشگری جنگل ابر است.

وی تاکید کرد: با ساخت و نصب تله‌کابین در منطقه‌ای خارج از عرصه و حریم جنگل‌های هیرکانی، از ورود خودروها به داخل جنگل جلوگیری می‌شود.

حسنی گفت: نصب تله‌کابین در نقاط خارج از محدوده ثبت جهانی، نه تنها برای این منطقه آسیب ندارد بلکه باعث می‌شود گردشگران بدون خودرو و با کمترین وسیله همراه به جنگل وارد شوند و از خدمات ارائه شده در محل بهره ببرند.

وی با اشاره به تلاش فرماندار و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی برای جذب سرمایه‌گذار، یادآور شد: «منطقه نمونه گردشگری جنگل ابر و جنگل قطری از گذشته دارای تأسیسات گردشگری مردمی شامل اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه‌های مسافر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه باید خدمات اقامتی و رفاهی پیش از ورود به جنگل به گردشگران ارائه شود، اضافه کرد: به زودی مجتمع رفاهی در منطقه و پیش از ورود به جنگل ساخته می‌شود.

وی گفت: جنگل‌های هیرکانی پس از بیابان لوت، دومین اثر بزرگ طبیعی ایران است که در فهرست جهانی قرار گرفته است.

حسنی افزود: منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود قرار دارد. این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است، در ارتفاعات آن به صورت چمنزار و یا مراتع دارای درخت و در پایین دست آن جنگل با گونه‌های متنوع دیده می شود و در جنگل ابر می‌توان رویای گام زدن روی ابرها را تجربه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز