خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی:

شهروندان مراقب شگردهای مجرمان سایبری در رابطه با برنامه شاد باشند

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۶۰۹

رئیس پلیس فتا فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه ارائه آموزش برای دانش آموزان در بستر فضای مجازی و استفاده از اپلیکیشن شاد انجام می شود، شهروندان مراقب شگردهای مجرمان سایبری در این‌ باره باشند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احسان آنقی افزود: جهت نصب و بروزرسانی اپلیکیشن شاد توصیه می‌‌شود حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‎//www.medu.ir یا آدرس های اینترنتی که از طریق مدرسه یا معلم مربوطه اطلاع رسانی می شود، مراجعه کنید. از ارائه اطلاعات هویتی به افراد غیر یا وارد شدن به لینک های تبلیغ شده در فضای مجازی که از معتبر بودن منبع آن اطمینان ندارید به جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی با جدیت خودداری کنید.

وی ادامه داد: برای نصب اپلیکیشن یا سامانه شاد نیازمند پرداخت وجه نیست و به خانواده ها توصیه می شود که اگر فرزندشان از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می کند، از ساده ترین راهکار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی که استفاده از ابزار Google Family Link است، استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: پس از نصب اپلیکیشن شاد، گزینه ورود به مدرسه ‌من و سپس ورود به کلاس‌ من انتخاب می شود و اگر دانش‌آموزی ورودی جدید باشد باید برابر توضیحات ارائه شده توسط معلم اقدام به احراز هویت کند، اما دانش آموزان پایه های قبلی که قبلاً احراز هویت شده اند در ادامه عضو گروهی می شوند که ادمین(Admin)  و مدیر گروه، همان معلم دانش‌آموز در آن سال تحصیلی است.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: عموم مدارس با مدیریت معلمان، اقدام به ایجاد گروه یا کانال در یکی از شبکه های اجتماعی کرده و فایل های آموزشی را برای اطلاع والدین دانش آموزان، در آن بستر فضای مجازی منتشر و اعلام می‌کنند.

وی بیان داشت: از تمامی شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در فضای مجازی به سایت پلیس فتا نیروی انتظامی به آدرس الکترونیکی https://www.cyberpolice.ir/  مراجعه و موضوع را در قسمت گزارشات مردمی ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز