خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صداو سیمای آذربایجان شرقی مطرح کرد:

۲۰ درصد از پروژه ساخت سریال جلال دو برعهده شهرداری و شورای شهر تبریز/ تاکنون کار فاخری درباره تاریخ آذربایجان ساخته نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۹۱۰

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سریال جلال از هنرمندان بومی استفاده شده است، یادآور شد: در فصل اول جلال، از میان ۲۰۴ بازیگر دیالوگ گو، ۲۰۰ نفر اهل تبریز بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، مرتضی صفری در آیین آغاز ساخت فصل دوم سریال جلال با بیان اینکه ۲۰ درصد از پروژه ساخت سریال جلال دو بر عهده شهرداری و شورای شهر تبریز، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در ساخت سریال جلال مشارکت خوبی دارند که این نشان می‌دهد که این مدیران نگاه فرهنگی دارند و موضوع فرهنگ در اولویت کار آنهاست.

وی با بیان اینکه صدا و سیما تلاش می‌کند تا تاریخ آذربایجان‌شرقی در هزار توی تاریخ گم نشود، عنوان کرد: در میان جنگ ترکیبی و شناختی تمام عیار قرار داریم که اعتقادات و باورهای معنوی و گذشته پر افتخار ما را هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: ملت جدا افتاده از هویت خود با هر بادی تکان می‌خورد اما تبریز و آذربایجان از دوران صفویه تا امروز استبدادستیزی خود را به اثبات رسانده‌اند و در مقابله با روس‌ها، مقابله با عثمانی‌ها و دوران دفاع مقدس تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

صفری عنوان کرد: تا امروز در این موضوعات به خوبی کار نشده است در حالی که شخصیت و تاثیرگذاری بزرگانی چون پروین اعتصامی، جبار باغچه بان، دکتر مبین و ... ظرفیت ساخت یک سریال فاخر را دارند.

وی اضافه کرد: بعد از ۴۰ سال از انقلاب، یک کار خوب از شهید باکری و شهید تجلایی نداریم؛ در حالی که یک فیلم و سریال، همیشه به یادگار میماند و تا سال‌ها بعد روایت گر تاریخ خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که فصل اول سریال جلال با اقبال عمومی مواجه شد، گفت: سریال جلال تبدیل به یک برند شده است و برای اولین بار، سه شبکه ملی و بین المللی این سریال را پخش کردند؛ در دهه فجر سال گذشته، ۱۰ قسمت این سریال از این شبکه‌ها پخش شد.

 مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی، افزود: در این سریال به مرور زندگی سه شهید آیت‌الله قاضی، آیت الله مدنی و شهید علی تجلایی پرداخته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز