خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه:

تشریح فرآیند اعتراض به وضعیت خلافی وسایط نقلیه

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۴۶۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، توضیحاتی در مورد چگونگی رسیدگی به فرآیند اعتراض در زمینه صورت وضعیت خلافی خودرو را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت: در مورد رسیدگی به اعتراضات تخلفات راهنمایی و رانندگی دو فرآیند وجود دارد که در فرایند اول در صورتی که مبلغ خلافی خودرو زیر یک میلیون تومان باشد مالک برابر مقررات برای تشکیل پرونده سیستمی به مراکز پلیس +10 مراجعه می کند.

وی ادامه داد: این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می شود و این مرکز برابر قانون حداکثر 24 ساعت موضوع را رسیدگی و پاسخ می دهد. 

سرهنگ شیری تصریح کرد: در فرایند دوم اگر فردی میزان جرائم رانندگی وی بالای یک میلیون تومان باشد مالک یا نماینده قانونی وی با ارائه دلایل قانونی و مستندات و با ارائه مدارک مورد نیاز در اجراییات پلیس راهور تشکیل پرونده داده و درخواست اعتراض می دهد. 

این مقام انتظامی در ادامه گفت: در فرایند دوم واحد رسیدگی پلیس راهور استان متشکل از یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی دادگستری انجام می شود که تخلفات را بررسی و حکم نهایی در این مورد را قاضی صادر می کند و رای صادر شده نیز قطعی بوده و قابل اعتراض نیست. 

وی همچنین در مورد مهلت اعتراض به خلافی و یا قبوض جریمه صادر شده اظهار داشت: ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مهلت اعتراض را 60 روز از تاریخ مندرج در قبض یا تاریخ آخرین اعمال قانون در صورت حساب خلافی ویا قبض جریمه موردی  که به اطلاع راننده می رسد، تعیین نموده‌است . سرهنگ شیری افزود: درصورتیکه فرد به برگ جریمه یا اعمال قانون موردی بعد از اعمال قانون  اعتراض داشته باشد بعد از گذشت 10 روز واعمال آن در صورت حساب خلافی، باید به مرکز اجرائیات پلیس راهور استان مراجعه و موضوع شکایت خود را با ذکر دلیل ومستندات مطرح کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه در پایان گفت: رانندگان و مالکین خودروها می توانند با مراجعه به سایت ۱۲۰ و یا مراکز پلیس 10+ قبل از اتمام مهلت قانونی اعتراض، مراجعه نمایند و از میزان جرائم رانندگی خود مطلع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز