خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندرعباس در مجلس مطرح کرد:

کاهش 3 درصدی اجرای پروژه‌های عمرانی با افزایش تورم/ ضرورت افزایش اختیارات دهیاری ‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۷۳۰

نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در مجلس گفت: دهیاری‌ها به عنوان نماد حاکمیت در روستاها باید از نقش بیشتری در حوزه عملکردی برخوردار باشند، اگر در فرآیند واگذاری امور به دهیاری‌ها نیاز به مصوبه جدیدی باشد می‌توان با دقت و کارشناسی لازم آن را عملیاتی کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد آشوری تازیانی در دیدار با جمعی از دهیاران بخش مرکزی استان بیان داشت: ظرفیت دهیاری‌ها که نزدیک‌ترین بخش از بدنه حاکمیت به مردم هستند، مورد غفلت قرار گرفته است، واسپاری برخی از امور نظیر واگذاری زمین به جوانان در روستاها یکی از اولویت‌های مهمی است که باید دهیاری‌ها را نیز در کنار بنیاد مسکن به کار بگیریم تا مشکل مسکن جوانان ساکن در روستا حل شود.

وی ادامه داد: دهیاری‌ها به عنوان نماد حاکمیت در روستاها باید از نقش بیشتری در حوزه عملکردی برخوردار باشند، در این زمینه برخی قوانین مناسبی به تصویب رسیده که کارگشا است اما با این حال اگر در فرآیند واگذاری امور به دهیاری‌ها نیاز به مصوبه جدیدی  باشد می‌توان با دقت و کارشناسی لازم آن را عملیاتی کرد.

آشوری تصریح کرد: تقویت اقتصاد روستایی یکی از اولویت‌های نظام در برنامه هفتم توسعه است، تولید در روستاها با وقوع مهاجرت معکوس تقویت شده و باید منابع و اعتبارات ملی را به سمت و سوی این مهم هدایت کنیم.

وی در ادامه از دهیاران خواست تا ضمن همراهی با مردم در تعامل با دستگاه‌های اجرایی، مسائل و مشکلات روستاها را به صورت تجمیعی برای پیگیری از سوی نمایندگان‌مجلس به آنان منتقل‌کنند و اظهار کرد: دهیاری‌ها به مثابه محور توسعه مناطق روستایی هستند و افزایش اختیارات آنها برای نقش‌آفرینی بیشتر در توسعه منطقه‌ای ضروری است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس یازدهم با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و تخصیص بخشی از این درآمدها به روستاها در سال‌های اخیر، گفت: این حرکت مهم سبب رشد و شکوفایی بسیاری از روستاها و بهبود وضعیت زیرساختی آن‌ها و کاهش مشکلات مربوط به معابر و ... شده است اما متأسفانه با بروز تورم بالا و رشد قیمت در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی تا 3 برابر شاهد بروز کندی در اجرای پروژه‌ها هستیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در کشور جلسات مشترکی میان دولت و مجلس برگزار و تدابیری در این زمینه اندیشیده شده است که عمدتا متوجه پروژه‌های کلان بود اما ما تأکید کردیم که فرمول‌های تازه در این زمینه باید برای پروژه‌های روستایی و ... نیز لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز