خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان در تبریز تملک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۳۵۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: با تعامل این اداره کل و شهرداری تبریز محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان مشهور به سالار ملی تملک می‎شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،احمد حمزه‌زاده در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: توافق اولیه با شهرداری کلان‌شهر تبریز انجام ‌شده و اقدامات لازم از سوی این دستگاه به زودی آغاز خواهد شد.

وی هدف اصلی از این توافق را حفظ و حراست از این بنا به ‌عنوان یکی از آثار ماندگار انقلاب مشروطه در تاریخ ایران و آذربایجان اعلام کرد.

حمزه زاده اظهار داشت: با توجه به نقش مؤثر آذربایجان به‌ خصوص محله خیابان تبریز و رشادت‌های باقرخان در نهضت مشروطه و اهمیت حفظ مواریث منتسب به مبارزان این جبهه عدالت‌خواه، اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی حفظ و حراست از آثار معنوی و غیر منقول این دوره طلائی تاریخ ایران را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: محدوده خانه منتسب به باقرخان به ‌عنوان سنگر جبهه مشروطه خواهان محله خیابان از جمله مواریثی است که حفظ و احیای آن علاوه بر غنی‌سازی هویت تاریخی این شهر کهن، در جلب و جذب گردشگران فرهنگی و تاریخی نیز نقش مؤثری خواهد داشت.

گفتنی است؛ باقرخان ریاست مجاهدین محله خیابان تبریز در دوره مشروطه را بر عهده داشت و همراه با ستارخان به جنگ مسلحانه با قشون دولتی که تبریز را در محاصره داشت، پرداخت و بعد ها در مجلس شورای ملی لقب سالار ملی را گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز