خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پیش بینی برداشت و تولید ۵۰۰ تن آلو در بخش کدکن خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۱۵۲

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه گفت: بخش کدکن از توابع شهرستان تربت حیدریه با عملکرد بالای تولید محصولات کشاورزی در حوزه های گوناگون به عنوان قطب تولید این محصولات در استان خراسان رضوی به شمار می رود.

عباس عباسیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه اظهار کرد: وجود آب و هوای معتدل ، قنوات و ذخایر آبی و موقعیت جغرافیایی گوناگون اعم از کوهستانی و دشت از جمله عواملی است که به رونق تولید محصولات کشاورزی این منطقه کمک شایانی کرده است.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن گفت: کدکن یکی از قطب‌های تولید میوه آلو در استان خراسان رضوی است. با توجه به شرایط اقلیمی سرد این منطقه و سازگاری درخت آلو با چنین شرایط آب و هوایی، آلوی کدکن از کیفیت بسیار بالایی بر خوردار است.

وی افزود: آلوی تولیدی در منطقه کدکن با دو نوع آفتابی و دودی به بازار عرضه می شود که نوع آفتابی آن با کیفیت تر است و پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح ۲۵۰ هکتار باغات آلو این شهر حدود ۵۰۰ تن آلو به صورت خشک و تازه خوری وارد بازار شود.

عباسیان در خصوص برداشت محصول گوجه فرنگی در این منطقه گفت: برداشت گوجه فرنگی در منطقه کدکن از ابتدای شهریور ماه آغاز و بر اساس شرایط آب و هوایی تا اواخر مهر یا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص میزان برداشت این محصول از سطح مزارع این بخش گفت: پیشبینی می شود از هر هکتار ۱۰۰ تن گوجه فرنگی برداشت شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن گفت: در راستای توسعه کشت دانه های روغنی و کاهش وابستگی به روغن در سال زراعی جاری ، بخشی از زمین های زراعی بخش کدکن به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.

عباسیان در خصوص زمان کشت این محصول افزود : کاشت کلزا در مناطق سردسیری همچون منطقه کدکن در شهریور ماه انجام می شود.

وی افزود: تاکنون سطحی معادل حدود ۵۰ هکتار قرار داد کشت با کشاورزان منعقد شده که کشت آن در این بخش آغاز شده است.

عباسیان از تخصیص کودهای پایه، خرید تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، اولویت دریافت هر نوع یارانه و اعطای تسهیلات به عنوان مشوق های کشت کلزا نیز نام برد.  

عباسیان افزود: کشت این محصول در اراضی روستاهای نوزه و داوریه این بخش انجام پذیرفته و قسمتی از اراضی شهر کدکن و روستای اسفیز نیز زیر کشت این محصول خواهد رفت.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با اشاره به اینکه سطح کشت گندم آبی در این منطقه حدود ۸۵۰ هکتار است ، گفت: امسال حدود ۱۶۰۰ تن گندم توسط کشاورزان بخش کدکن به سیلوهای مستقر در شهر های رباط سنگ ، کدکن و تربت حیدریه تحویل داده شده است.

وی تاکید کرد: منطقه کدکن در موقعیت جغرافیایی شمال غربی شهرستان تربت حیدریه ، در حوزه کشاورزی در بخش های تولید زعفران ، آلو و آلوچه ، گیاهان دارویی ، هندوانه آجیلی ، کلزا و حبوبات نقش بسزایی را در کشاورزی شهرستان تربت حیدریه ایفا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز