خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

ضوابطی که تسهیل‌گر تولید و صادرات نباشند، شناسایی و اصلاح می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۶۱۶

استاندار گیلان گفت: به منظور شناسایی برخی بخشنامه‌ها، ضوابط و مقرراتی که نه تنها نقش تسهیل گری ندارند بلکه در روند تولید و صادرات اخلال ایجاد می کنند؛ کمیته ای در استان تشکیل و درخصوص روند اصلاح آنها تصمیم گیری می شود.

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان زارع در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گیلان، با قدردانی از مشارکت خیرخواهانه فعالان بخش خصوصی، تجار و بازرگان استان در کمک های مومنانه به افراد بی بضاعت، به فلسفه تشکیل این شورا اشاره و اظهار کرد: بیان دغدغه ها، بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی تولید و صادرات و رفع آنها در چارچوب اختیارات استان ، فلسفه‌ تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه اتخاذ برخی تصمیمات به صورت متمرکز در سطح ملی صورت می گیرد، افزود: به منظور شناسایی برخی بخشنامه‌ها، ضوابط و مقرراتی که نه تنها نقش تسهیل گری ندارند بلکه در روند تولید و صادرات اخلال ایجاد می کنند؛ کمیته ای در استان تشکیل و درخصوص روند اصلاح آن تصمیم گیری می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم فعال شدن کمیته ارزش گذاری کالاهای صادراتی تولید درون استانی نیز تاکید کرد.

وی یادآور شد: لازم است صدور گواهی بهداشت محموله ای برای بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در راستای توسعه صادرات اقلام تولیدی آنان تسهیل شود.

در این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گزارشی از نحوه تشکیل کمیته شناسایی بخشنامه های اخلال گر در روند تولید و صادرات ارائه کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان و امور مالیاتی استان نیز برای همکاری با فعالان بخش خصوصی بویژه در ایام کرونا  اعلام آمادگی کردند.

در این جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخشی خصوصی گیلان؛ شماری از بازرگانان و فعالان بخش خصوصی نیز به بیان دغدغه های پیش روی تولید و صادرات از استان و نیز راهکارهای برون رفت از این موانع، پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز