خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون بازنشسته‌های تامین اجتماعی فارس:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیشتر ساکت‌سازی بود/ صاحبخانه‌ها وسایل بازنشستگان مستاجر را بیرون انداخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۴۰

بازرس کانون بازنشسته‌های تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه اجرای موضوع همسان‌سازی بیشتر سکوت‌سازی بود نه همسان‌سازی گفت: متاسفانه به محض اینکه بازنشسته‌ها بخواهند حرفی بزنند و از مشکلات‌شان صحبت کنند افراد و مسئولان با این استدلال که امکان دارد همین مقدار را هم حذف کنند، بازنشسته‌ها را به سکوت دعوت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، زهرا درویشی در جلسه تشکل‌های کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی استان با رئیس شورای کارگری و کارفرمایی وزارت کار با اشاره به اینکه داشتن برنامه و خروجی برنامه‌ها اساس فعالیت‌های‌تشکیلات است، افزود: هدف از تشکیل شورای اسلامی کار توجه به تولید اشتغال، توزیع ثروت‌آفرینی و امنیت شغلی و ... کارگران بود که در حال حاضر کانون‌ها و شورای‌ها کانون‌های بازنشستگی هم در این بخش با شوراهای اسلامی کار هماهنگ هستند.

رئیس‌اتحادیه بانوان کارگر فارس با بیان اینکه در شرایط فعلی تشکیلات و فعالیت‌های تشکیلاتی باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: بی‌شک افراد جهت ارائه نقطه نظراتشان اقدام به انتخاب نمایندگان و افراد نخبه‌ای می‌کنند که بتواند از دیدگاه‌ها و برنامه‌های تحت مجموعه دفاع کند، اقدام به ایجاد تشکیلات می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بازشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام چهار میلیون تومانی در این شرایط کرونایی باید ساعت‌ها در صف منتتظر بمانند، ادامه داد: در مرحله بعد این قشر در لیست قرعه‌کشی قرار می‌گیرند تا در صورت برنده شدن بتوانند چهار میلیون وام دریافت کنند.

بازرس کانون بازنشسته‌های تامین اجتماعی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه صف طولانی بازنشستگان برای در یافت وام در شیراز از مشکلاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، افزود: انتظار داریم که کانون بازنشستگان به مرکز رفاهیات بازنشستگان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صاحب‌خانه‌ها وسایل بازنشستگان مستاجر را که قدرت پرداخت اجاره بها و افزایش را ندارند به بیرون از خانه اندخته‌اند، ادامه داد: متاسفانه این افراد با مراجعه به ما ساعت‌ها گریه می‌کنند و خواستار حمایت هستند.

درویشی با اشاره اینکه اتفاقات و واقعیت‌های امروز در شان افرادی نیست که 20 الی 30 سال زحمت کشیده‌اند، افزود: اما در حال حاضر این افراد برای دریافت سه الی چهار میلیون تومان بارها به ما مراجعه می‌کنند.

درویشی در ادامه با انتقاد از میزان همسازی‌سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در حال حاضر همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها نتوانسته دردی را از این قشر دوا کند چراکه اگر این موضوع در سال‌های گذشته اتفاق رخ داده بود به مراتب تاثیرات بهتری را در زندگی افراد می‌گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز