خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در ستاد مقابله با کرونا :

جان کادر درمانی قزوین در بخش های فرسوده درمانی در معرض خطر است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۲۹۸

استاندار قزوین گفت: 80درصد امکانات و زیرساخت ها در حوزه درمان فرسوده است و جان پزشکان و کادر درمان در معرض خطر است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در قزوین که با حضور سمیه سادات لاری معاون اجتماعی وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: وزارت بهداشت باید هر چه سریعتر در نوسازی و بهسازی زیر ساخت های درمانی در استان قزوین ورود کند چرا که علاوه بر خطرات پیش روی کادر درمان، فرسودگی زیرساخت ها در این استان برای کادر درمانی مزید بر علت شده است.

استاندار قزوین با اشاره به پرداخت کمک 20میلیارد تومانی برای بهسازی زیر ساخت های درمانی که در روزهای نخستین درگیری با کرونا با موافقت رییس سازمان برنامه و بودجه به استان انجام شد؛ کفت: متاسفانه این کمک که با پیگیری مدیریت ارشد استان به منظور بهسازی بخشی از زیر ساخت‌های درمانی به استان انجام شد، توسط وزارت بهداشت مصادره به مطلوب شد و به عنوان تسهیلات مقابله به کرونا در نظر گرفته شد که امیدواریم در ادامه با توجه به شرایط ویژه استان، حمایت ها در استان جدی تر دنبال شود.

وی همچنین از اختصاص 100میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه الحاقی بیمارستان شهید رجایی در سفر آقای نوبخت به قزوین خبر داد و گفت: این بخش الحاقی تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل و در اختیار بخش درمان استان قرار خواهد گرفت.

استاندار با اشاره به اهتمام مدیریت استان برای به سرانجام رساندن  بیمارستان 700تخت خوابی استان تصریح کرد: این بیمارستان اصلی ترین خواسته حوزه بهداشت و درمان استان است که با توجه به زیر ساخت های فرسوده و پایین بودن ضریب تخت بیمارستانی در استان باید در اولویت برنامه های وزارت بهداشت قرار گیرد.

مقام عالی دولت دراستان در بخشی از سخنانش با گله از وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو برای در اختیار نداشتن تعیین تکلیف  20درصد الکل و مواد ضد عفونی تولیدی استان ، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا، نحوه توزیع  20درصد از تولید الکل و مواد ضد عفونی استان باید در اختیار استاندار قرار گیرد که با توجه اینکه قزوین از استان های صنعتی کشور است و رکود در این بخش تبعات زیادی برای کشور دارد باید بیشتر مورد دقت قرار می گرفت.

وی یادآور شد: استان قزوین جز بزرگترین تولید کننده های الکل و مواد ضد عفونی درکشور است و حفظ این چرخه از اولویت های استان با توجه به پیچیدگی های این بیماری در فصل پیش رو است.

جمالی پور تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار برده ایم تا طبق مصوبات ستاد کرونا با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از تعطیلی یک واحد صنعتی در این شرایط دشوار جلوگیری کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به بازگشایی سال تحصیلی گفت: استان در بهترین شرایط ممکن و با رعایت تمام ضوابط بهداشتی ایام عزداری سالار شهیدان را سپری کرد که امیدواریم این رویه با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان و سایر نهادها برقرار شود چرا که آموزش تعطیل بردار نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز