خبرگزاری کار ایران

امسال صورت می‌گیرد؛

افتتاح فاز اول پایانه صادراتی محصولات کشاورزی قزوین تا دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۸۶۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: فاز اول پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان در دهه مبارک فجر امسال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: دنبال این هستیم با اقدامات انجام شده سرمایه‌گذار بیشتری را در بخش کشاورزی برای رونق تولید در این بخش جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ تولید و امنیت غذایی چاره ای جز صیانت از اراضی کشاوزری نداریم، اظهار داشت: نظارت عوامل اجرایی امور اراضی در شهرستان ها  با هدف جلوی گیری از ساخت و ساز های غیر مجاز باید بیشتر شود.

خمسه تصریح کرد: در هفته جهادکشاورزی طرح هایی بسیار خوبی در استان  افتتاح شد که تمام این طرح ها  با هدف رفع موانع و رونق تولید اجرا و  به بهره برداری رسیده است.

وی با قدردانی از تلاش همه همکاران در زمینه خرید گندم افزود: هیچ چیز نمی تواند نافی زحمات همکاران جهاد کشاورزی باشد و تلاش های شبانه روزی  همکاران عزیزمان منجر به اجرای طرح های بزرگ در حوزه کشاورزی بوده است. 

خمسه یاد آور شد: ما محدودیت های گسترده ای از جمله کمبود کود، یارانه نهاده و سموم کشاوزری  را تجربه کردیم  که تنها با توکل به خدا محدودیت ها را رفع خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آخرین برداشت گندم در منطقه آوج در حال انجام است و عیلرغم مشکلات توانستیم ۲۰۹هزارتن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری کنیم و بین استانهای کشور در زمینه تولید و خرید محوصل گندم برتر هستیم.

به گفته خمسه امسال بیش از ۳۳۰ هزار گندم  از مزارع کشاورزی  استان برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه گفت: سال زراعی آینده  را در حالی آغاز می کنیم که امیدواریم  با همکاری و تلاش مضاعف همکاران و  بر اساس برش شهرستاتی ابلاغی تولید پایدار  را تحقق می کنیم.

خمسه افزود: تمام تلاش دشمنان ما این است که ؛ نتوانیم نیاز های اساسی مردم را تولید کنیم اما این مهم با عزم ملی و تلاش همه مدیران و کشاورزان عزیز امکان پذیر است.

وی یادآور شد: شرایط استان ما خیلی مناسب است بنابراین بایستی از این پتانسیل برای پایداری تولید استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: کشت کلزا به لحاظ اهمیت تولید با هدف تامین نیاز داخلی برای ماخیلی مهم است و باید تلاش کرد کشت محصول کلزا را گسترش داد.

خمسه افزود: دانه های روغنی و تامین آن یکی از نیازهای اساسی کشور است که باید در استان برنامه مدونی برای آن تهیه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین به بحث خاک و آب به عنوان دو منبع اصلی تولید در کشاورزی اشاره کرد و گفت: در برابر صیانت از خاک حاصلخیز بایستی  احساس مسئولیت کرد و منابع آب و خاک را به عنوان ۲ منبع اصلی کشاورزی برای نسل آینده حفظ کرد.

خمسه خاطر نشان کرد: مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی برای اساس میزان تولیدات و همچنین نیاز  استان صادر شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: پیشرفت تکمیل اولین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی  روند خوبی دارد و  فاز اول آن در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز