خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های برق رسانی استان:

احداث نیروگاه بدون کمک خارجی گامی برای خوداتکایی است

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۵۷

استاندار مرکزی گفت: احداث نیروگاه بدون کوچکترین اتکا به خارج از کشور و عدم استفاده از تجهیزات خارجی، گام بزرگی برای استان مرکزی در راستای خوداتکایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی آقازاده همزمان با هفته دولت در مراسم بهره برداری از 4 پروژه برق رسانی وزارت نیرو در محل شرکت برق منطقه ای باختر استان مرکزی و با حضور محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، افزود: تحریم ها قابل دور زدن هستند، اما اگر بتوانیم در چنین شرایطی استقلال کشور را حفظ کرده و فناوری را بومی سازی کنیم، گام بزرگی برداشته ایم. در احداث نیروگاه صیناکو در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه از چنین ظرفیتی استفاده شده و با اتکا به توان داخلی و بدون نیاز به خارج از کشور توانسته ایم چنین نیروگاهی را احداث کنیم که این امر برای صنعت برق کشور یک افتخار بزرگ است.  

وی ادامه داد: تأسیس و ایجاد نیروگاه های برق توسط بخش خصوصی به صنعت برق و دولت کمک های بزرگی می کند و در این راستا قطعاً در احداث نیروگاه های کوچک از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد. در این مراسم به صورت همزمان نیروگاه ۲۰ مگاواتی صیناکو در مجاورت شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه، پست برق ۲۰-۶۳ شهر شهباز شهرستان شازند، پست برق ۲۰-۶۳ دودهک شهرستان دلیجان و پست سیار زاویه شهرستان زرندیه با اعتباری بالغ بر 2060 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. 

استاندار مرکزی اظهار داشت: پروژه های بهره برداری شده می تواند در توسعه زیرساختهای استان در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی و همچنین ایجاد اشتغال مؤثر باشد. البته پروژه های برق رسانی دیگری به ارزش بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که به مرور بهره برداری خواهند شد. اگر این زیرساختها نبود، رونق صنعت و توسعه و ایجاد اشتغال با مشکل روبرو می شد. نکته حائز اهمیت این است که صنعت برق استان هر روز توسعه معناداری را پیدا می کند که باعث رونق تولید، ایجاد اشتغال و تقویت زیرساخت های استان صنعتی مرکزی شده است. 

آقازاده تصریح کرد: تابستان امسال به رغم همه مشکلات و با وجود گرمای بسیار و افزایش مصرف برق، خاموشی برنامه ریزی شده ناشی از کمبود این انرژی رخ نداد که این امر حاصل تلاش صنعتگران صنعت برق کشور است و در کنار آن ارتقای فرهنگ صرفه جویی مردم نیز می باشد که باید قدردادن همکاری های مردمی بود. اگر فرهنگ صرفه جویی در تمام زمینه های برق، آب، گاز، نفت، بنزین و مواد غذایی در جامعه نهادینه شود بدون شک می توان شرایط سخت اقتصادی را به بهترین شیوه ممکن پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز