خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ۳۱ طرح صنعتی، معدنی و تجاری با سرمایه‌ گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریالی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۶۳۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۳۱ طرح اقتصادی در حوزه‌های بازرگانی و خدماتی، صنعتی و معدنی با سرمایه‌ گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای دو هزار و ۲۳۸ نفر در استان در هفته دولت آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا مس فروش در این خصوص گفت: این طرح‌ها شامل تولید و فرآوری انواع کاشی و سرامیک، کنسانتره آهن، کاتد مس، سیلیس، تولید شیشه، زغال از ضایعات صنایع سلولوزی، کرومیت دانه‌بندی شده، انواع بطری شیشه‌ای، شیشه فلوت، محصولات بتنی و برش انواع سنگ می‌شود.

وی تولید انواع مشتقات نفتی، انواع کیک و کلوچه و بیسکویت، روغن موتور، محصولات چاپی، بوش و پیستون خودرو، مایع مبدل گاز‌های اگزوز، ورق و جعبه کارتن، نخ پلی استر تکسچر، خدمات کشش گرم، انواع ضدعفونی کننده بر پایه الکل را از دیگر طرح‌های آماده بهره‌‍‌برداری در هفته دولت برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: تولید آجرنمای پرسی، زغال از ضایعات، مواد شوینده و بهداشتی، دوربین مدار بسته، انواع پماد و مواد بهداشتی، تینر فوری و رنگ شیمیایی، لوله پلی اتیلن، کولر آبی و موتور‌های برقی و انواع دارو از دیگر طرح‌های صنعتی است که در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

مس فروش بیان کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر‌های چناران، سبزوار، جوین، قوچان، تربت‌حیدریه، گناباد، فریمان، سرخس، مشهد، خواف، نیشابور و تربت جام اجرا شده است.

وی تصریح کرد: فریمان با ۱۲ طرح بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی آماده بهره برداری در هفته دولت را در بین سایر شهرستان‌های خراسان رضوی داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: در مجموع پنج هزار و ۳۱۱ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۳۵۶ نفر در این استان فعال است و سهم استان از تعداد واحد‌های صنعتی کل کشور هفت درصد، میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ۶ درصد و میزان اشتغالزایی هشت درصد است.

مس فروش اظهار کرد: سهم سرمایه‌گذاری صنعتی شامل استخراج کانی‌های فلزی ۴۴ درصد، محصولات کانی غیرفلزی ۱۳ درصد، فلزات اساسی ۱۰ درصد، محصولات غذایی و آشامیدنی هفت درصد، محصولات فلزی فابریکی سه درصد، منسوجات سه درصد، محصولات لاستیکی و پلاستیکی سه درصد، مواد و محصولات شیمیایی ۶ درصد و سایر موارد ۱۱ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز