خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

بهره برداری از 67طرح کشاورزی در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۶۲۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 67طرح کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت در قزوین به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه در نشست خبری  با اصحاب رسانه با اعلام این خبر افزود: برای اجرای این طرح ها که شامل ۴۴ طرح آب و خاک، ۱۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۶ طرح دام و طیور،۲ طرح صنایع کشاورزی و یک طرح باغبانی است ۷۳۲ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها ضمن بهره مندی ۲ هزار و ۱۷۳ خانوار روستایی از خدمات زیربنایی، زمینه اشتغال  ۲۸۲ نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۸۲ نفر به طور غیر مستیقم در استان قزوین فراهم شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص کاهش میزان کشت گندم و غلات در سال های اخیر  قزوین از 519هزار تن به 406هزار تن در سال گذشته طبق آمار وزارتخانه گفت: تاکنون  بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده در حالی که این رقم در سال گذشته 170هزار تن بوده است.

خمسه  مصرف سالانه گندم در استان را 120هزار تن اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود با توجه به خرید و ذخیره بخشی از  محصول توسط شرکت های تولیدی بزرگ استان امسال ۳۳۰ هزار تن  گندم در سطح استان به شکل تضمینی و خصوصی خرید شود.

وی دلیل پایین بودن کشت کلزا در استان با توجه به میزان درخواستی وزارتخانه در سال گذشته دیرکرد در پرداخت تضمینی عنوان و تصریح کرد:  امسال بیش از هفت هزار کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که به دلیل تاخیر چند ماهه در پرداخت ها برخلاف خرید تضمینی گندم، کشاورزان علاقه ای به کشت کلزا نشان نمی دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ازصدور مجوز تامین آب  برای واحدهای گلخانه ای خبر داد و افزود: در حال حاضر مشکلی برای تخصیص آب به سرمایه گذاران گلخانه ای، واحدهای دامی و صنایع تبدیلی نداریم و آب با تعرفه صنعتی در اختیار فعالان و متقاضیان بخش قرار می گیرد.

وی همچنین  در خصوص حمایت های انجام شده از واحدهای جوجه ریزی در استان در ایام کرونا گفت: سالانه بیش از ۶۵ هزار تن گوشت مرغ و ۷۵ هزار تن تخم مرغ در استان قزوین تولید می شود که با توجه  به مازاد تولید، در حال حاضر نیاز بخشی از استان های همجوار به این محصولات را تامین می شود.

خمسه افزود: به دلیل شیوع کرونا تعطیلی واحدهای پذیرایی و کاهش مراسمات و در نتیجه کاهش تقاضا برای مصرف مرغ  بخشی از تولیدات استان به منظور تداوم تولید و حمایت از تولیدکننده  توسط  شرکت پشتیبانی امور دام خرید، منجمد و ذخیره سازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین وضعیت استان در پیشبرد طرح های آبیاری اراضی به شیوه های نوین مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طبق مصوبه سفر هیات دولت به استان باید 20هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز می شد که این میزان طی یکسال اخیر در به  بیش از 24هزار و 500هکتار افزایش یافته است.

خمسه  یادآور شد: استان قزوین پارسال رتبه اول کشور نسبت به سطوح ابلاغی را در اجرای طرح های آبیاری نوین و در مقدار اجرا نیز رتبه پنجم را به دست‌ آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز