خبرگزاری کار ایران

مشمولین شاغل با مجوز مشاغل خانگی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۶۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز از گسترش و تسهیل در فرآیند پوشش بیمه اجتماعی مشمولین شاغل در مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، هادی بشیری گفت: افرادی که در مشاغل خانگی تحت پوشش وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مشغول به فعالیت هستند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند .

وی اظهار داشت : تمام افراد شاغل در مشاغل خانگی که اطلاعات آنها در سامانه دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ثبت و دارای مجوز تایید شده از سوی این دبیرخانه باشند در صورت سکونت در روستا، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر که در زمره  مشمولین سازمان تامین اجتماعی قرار نمی گیرند ، می توانند با مراجعه به کارگزاری های صندوق در سراسر استان و با ارائه مجوز صادر شده برای  عضویت در این صندوق اقدام نمایند .

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان با تاکید بر اینکه مجوز صادر شده از سوی دبیرخانه مشاغل خانگی و یا پاسخ استعلام الکترونیکی از این دبیرخانه ، به منزله تائید اشتغال متقاضی به شغل خانگی است اظهار داشت:  این قبیل افراد با ارائه مجوز ، نیاز به تائیدیه  اشتغال یا سکونت ندارند .

وی افزود : مجوزهای صادر شده از سوی دبیرخانه مشاغل خانگی ملاک  بیمه گری است و این افراد می توانند با پرداخت ماهیانه 70 هزار تومان از خدمات بیمه های اجتماعی شامل بازنشستگی ، از کارافتادگی کلی ، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز