خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا در البرز:

ضرورت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/هیئت های متخلف با دو اخطار تعطیل می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۲۹۶

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان البرز با عنوان اینکه پذیرایی در هیئت های عزاداری ممنوع است، گفت: مراسم هیئت های ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز و با رعایت فاصله ۲ متری با حداکثر ۲ ساعت زمان عزاداری عمومی، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر مقدم امروز در نشست خبری که با موضوع آغاز مراسم دهه محرم برگزار شد با تقدیر از رسانه های البرز که در امر اطلاع رسانی شرایط شیوع کرونا، همراه همیشگی مردم و مسئولان بودند، گفت: با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی استان و تراکم جمعیتی البرز، چنانچه از مشارکت و فعالیت رسانه‌ها بهره‌مند نبودیم، با بحران جدی‌تر شیوع کرونا روبرو می شدیم اما تاکید رسانه ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی، استان را از وضعیت قرمز خارج کرد.

وی گفت: در آستانه محرم و برگزاری مراسم دهه ابتدای این ماه، فعالیت رسانه ها همچنان یاریگر مردم و مسئولان خواهد بود.

مقدم با تاکید بر اینکه حفظ سلامت تک تک مردم امر واجب است، تصریح کرد: با شیوع کرونا دشمن وارد خانه‌ها شده بنابراین برای ماه محرم دستورالعمل‌های ویژه به صورت ملی صادر شده که استان‌ها با توجه به شرایط خاص آن، تابع مقررات و پروتکل ها هستند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا در البرز اظهار داشت:  مراسم محرم در سال جاری اغلب در فضای باز برگزار می‌شود و با توجه به اینکه پذیرایی ممنوع است، اطعام و نذورات مطابق دستورالعمل های ابلاغی و در بسته بندی های مشخص به صورت بیرون بر توزیع می شود.

مقدم با عنوان اینکه هیئت‌های متخلف با دو اخطار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم تعطیل می‌شوند، گفت: ترویج الگوهای جدید عزاداری همچون هر خانه یک حسینیه، توزیع نذر ماسک و ارزاق خام به نیازمندان، نصب پرچم سیاه درب منازل و الصاق بنر با عنوان توصیه های بهداشتی، سبب کاهش شیوع این ویروس خواهد شد.

مقدم با عنوان اینکه وظایف نهادهای مسئول برای نظارت هر چه بیشتر بر اجرای صحیح پروتکل‌ها ابلاغ شده، اظهار داشت: مراسم هیئت ها در فضای باز با رعایت فاصله ۲ متری و حداکثر برگزاری زمان مراسم عمومی ۲ ساعت خواهد بود لذا در شرایط فعلی برخی هیئت های عزاداری به صورت مجازی برگزار می شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز