خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

عمدی بودن ۶۰ درصد آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها در استان/ افزایش ۳۰ درصدی آتش‌سوزی ها

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۰۲

معاون هماهنگی امور اعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع این استان در عرصه های منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده عمدی بوده است.

به گزارش ایلنا، عزیز فیلی در این باره گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویر احمد از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی اظهارکرد: میزان خساران وارد ناشی از آتش‌سوزی ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات و امکاناتی از جمله بالگرد و هواپیما و دستگاه دمنده و حضور به موقع نیروها برای مهار آتش سوزی در کاهش میزان خسارات وارده موثر بوده است.

فیلی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۸ مورد مزارع کشاورزی و خرمن در سطح استان به علت سهل‌انگاری طعمه حریق شد.

وی ادامه داد: عامل ۹۰ درصد از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست استان انسانی بوده که ۶۰ درصد از آتش سوزی ها عمدی بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی سال جاری در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان ۱۰ مورد دستگیری داشته ایم که در آتش سوزی ها دخالت داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز