خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تاکید کرد:

ضرورت نهادینه کردن سنت حسنه کتابخانه سازی و وقف کتاب در استان

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۵۱۱

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تأکید کرد: باید سنت حسنه کتابخانه سازی و وقف کتاب در استان گیلان نهادینه شود.

به گزارش ایلنا از رشت، پریسا کرمی با اشاره به وجود ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای این مجموعه برای توسعه کتابخانه ها و نیز رفع مشکلات در حوزه تأمین تجهیزات و کتاب حضور خیرین است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت باب کتابخانه عمومی خیر ساز در گیلان احداث و یا به مجموعه کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است، افزود: ثمره این اقدام نیک اندیشانه خیران حوزه کتاب و کتابخوانی، بهره مندی کودکان، نوجوانان و جوانان مناطق مختلف استان از نعمت کتابخوانی و رشد آگاهی و دانش آنها بوده است.

کرمی به فعالیت‌های متنوع کتابخانه ها در این محیط نیز اشاره کرد و افزود: امروز کتابخانه های عمومی از حالت امانت کتاب خارج شده و به فعالیت‌های فرهنگی متنوع و جذابی برای علاقمند کردن افراد مختلف به کتاب و کتابخوانی روی آورده اند.

وی همچنین به لزوم نهادینه کردن سنت حسنه وقف کتاب و تجهیزات کتابخانه ای برای پویایی و ایجاد نشاط مضاعف در کتابخانه ها اشاره کرد و از مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خواست تا با ایجاد زمینه‌های لازم در این خصوص نسبت به معرفی ظرفیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی به خیران و واقفان با مجموعه کتابخانه‌های عمومی اقدام و مشارکت‌های را جلب کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان آسان سازی دسترسی مردم به کتاب‌های خوب را از مهمترین رسالت‌های این عنوان کرد و ادامه داد: برای دستیابی به این هدف مهم می‌توان از ظرفیت مساجد، تکایا و نیز حضور علما و روحانیون برای معرفی کتاب‌های مفید در جمع مردم استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز