خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

کسب درآمد 100میلیارد تومانی شهرداری قزوین از کمیسیون ماده 100

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۳۷

عضو شورای کمیسیون ماده 100 شهرداری قزوین گفت: شهردرای قزوین تنها از محل اخذ جرایم تخلفات ارائه شده در کمیسیون ماده 100بیش از یکصد میلیارد تومان در سال گذشته درآمد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،  سید منیره قوامی با حضور در خبرگزاری ایلنای مرکز قزوین با بیان این مطلب افزود: رقم تعیین شده از محل جرایم این کمیسیون در سال گذشته 70میلیارد تومان برآورد شده بود که در پایان سال درآمد شهرداری از این محل 30میلیارد بیش از رقم تعیین شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: هر چند به دلیل شرایط اقتصادی، پایین بودن نرخ ساخت و ساز در شهرها درآمد های شهرداری کاهش چشمگیری داشته است؛ ولی نگاه شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید درآمدی باشد و شهرداری با گرفتن چنین مبالغی از تخلفات جلوگیری نمی کند بلکه اجازه تخلف را می دهد تا درآمد بیشتری از تخلفات کسب کند؛ لذا  نباید مشکل درآمدی ما را به سمت مسیر غیر منطقی سوق دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: کمیسیون ماده 100 مرجعی شبه قضایی برای رسیدگی به تخلف‌های ساختمانی است که نگاه مدیریت شهری به آن به عنوان یکی از کدهای درآمدی پایدار علاوه بر ترغیب شهروندان به تخلفات ساختمانی به دلیل نفع اقتصادی به سیما و منظر شهری آسیب جدی وارد کرده است.

قوامی  با بیان این مطلب که « گرفتن جرائم از متخلفان ساختمانی لقمه چربی برای شهرداری ایجاد کرده است» گفت: با رشد قیمت ها در بخش مسکن، شهرداری‌ها در زمینه تخلف کمیسیون ماده صد، باید نرخ جرایم را افزایش دهند  تا انجام تخلف برای متخلفین مقرون به صرفه نباشد.

عضو شورای کمیسیون ماده 100  با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه درآمدی شهرداری به کمیسیون یاد شده، افزود: شهرداری با گرفتن چنین مبالغی از بروز تخلفات ساختمانی جلوگیری نمی‌کند، بلکه اجازه تخلف را می‌دهد تا درآمد بیشتری از تخلفات کسب کند و همین نگاه باعث انجام تخلف می شود.

وی با تاکید عدم برخورد قهری  با متخلفان تصریح کرد: ما نماینده مردم هستیم و وباید با مردم مدارا کنیم و هر جا تخلف جدی است به دلیل تضیع حق عامه  باید با قاطعیت برخورد شود  ولی  اگر طرح جامع بر اساس نیاز و منطق باشد و به موقع بازنگری شود تخلفات در حوزه کمیسیون ماده100 بسیار کاهش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز