خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

۲۱۰ هزار و ۳۰۴ تبعه افغانستان به این کشور بازگشتند/ بیکاری علت اصلی بازگشت افغان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۲۹

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۱۰ هزار و ۳۰۴ تبعه افغانستان از اسفند پارسال تاکنون به کشورشان بازگشتند.

به گزارش ایلنا، محمد تقی هاشمی گفت: این اتباع افغانستان از اسفند پارسال تاکنون از طریق مرز دوغارون به کشورشان بازگشته‌اند.

هاشمی افزود: از آغاز شیوع کرونا شمار بازگشت اتباع این کشور از ایران به کشورشان به ۲۱۰ هزار و ۳۰۴ نفر رسیده است.

وی گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز صنعتی، تجاری و عمرانی، کارگرها به سبب بیکاری به کشور خود بازگشتند.

هاشمی افزود: آنچه امسال روی داد در طی ۴۰ سال گذشته بی سابقه بود این بود که حجم بزرگی از اتباع متقاضی خروج از کشور شدند و در اسفند ماه این تعداد به عدد بی سابقه ۸۸ هزار نفر رسید.

وی گفت: تردد اتباع افغاستان در مرز دوغارون به منزله خروج قطعی و همیشگی این اتباع از کشور ما نیست زیرا عده‌ای از آنها برای مدیریت زندگی خانواده های‌شان به کار در ایران نیاز دارند و ما نیز به فعالیت آنان نیازمندیم.

۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند که ۹۶ درصد این تعداد ساکن کلانشهر مشهد هستند.

گذرگاه مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد و این شهر در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شرق مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز