خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی رئیس کل دادگستری البرز:

حل مشکل «شفا» با پیگیری رئیس کل دادگستری استان البرز/ حکمی برای تعطیلی شرکت صادر نشده بود

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۴۶۵

معاون قضایی رئیس کل دادگستری البرز گفت: روز گذشته با پیگیری ویژه رئیس کل استان جلسه ای با حضور وی و مدیران شرکت شفا و دیگر طرف دعوا تشکیل و در خصوص نحوه پرداخت محکوم‌به توافق شد.

به گزارش ایلنا، حسین اعظمی دبیر شورای تحول قضایی و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص دیدار سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور  برای حل مشکلات یک واحد تولیدی گفت: پس از انعکاس مطالبی نادرست در خصوص تعطیلی شرکت تولید داروی شفا، معاون دادستان کشور در این زمینه ورود پیدا کرده و ضمن بازدید از این کارخانه، مشکلات طرح شده را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: شفا یکی از دهها شرکت کشور در زمینه تولید دارو است که به دلیل عدم اجرای تعهدات مالی دارای  بیش از یک صد پرونده در دادگستری استان البرز بوده که چند فقره در اجرای احکام در جریان است.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز با اشاره به دستور معاون دادستان کل کشور در خصوص این موضوع تصریح کرد: برخلاف مطلب منتشر شده در یکی از نشریات، دستوری برای تعطیلی این شرکت صادر نشده است بلکه به دلیل عدم اجرای تعهدات مالی به یکی از طلبکاران، قاضی پرونده دستور داده است که بخشی از تولیدات شرکت در یکی از روزهای هفته به منظور تسویه این دیون اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: همانطور که بارها تاکید شده است در راستای سیاست‌های کلان قوه قضائیه و دادگستری استان البرز، ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی است و آنچه برای ما اهمیت دارد جلوگیری از تعطیلی و ممانعت از بیکار شدن نیروی کار شاغل در مجموعه‌های تولیدی است و دخالتی در خصوص کیفیت و چگونگی مدیریت شرکت ها نداریم.

اعظمی متذکر شد: چندین جلسه برای توافق طرفین در خصوص نحوه اجرای حکم تشکیل شده بود که به دلیل عدم همکاری شرکت شفا به نتیجه نرسیده بود. لکن روز گذشته با پیگیری ویژه رئیس کل جلسه ای با حضور ایشان و مدیران دو شرکت طرف دعوا تشکیل و در خصوص نحوه پرداخت محکوم‌به توافق شد.

وی در پایان تاکید کرد: از بنگاههای اقتصادی انتظار داریم با تعامل سعی در هم‌افزایی حمایت‌های قضایی در تحقق جهش تولید باشند؛ دستاویز قراردادن حقوق کارگران واحدهای تولیدی برای فضاسازی و تضییع حقوق بیت المال و حق الناس علی‌رغم توانمندی مالی زیبنده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز