خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار مطرح کرد:

برگزاری مراسم عزاداری‌ محرم در قزوین در فضای باز / حرکت دستجات عزاداری امسال ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۵۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: به دلیل جلوگیری از انتقال کرونا عزاداری‌های ایام محرم در استان قزوین باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و در مکان‌های روباز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،منوچهر حبیبی در نشست تبیین دستورالعمل‌های برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر، اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در نحوه برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان و یاران با وفایش معیار نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و کارشناسان است و بر همین اساس کارگروه برگزاری مراسم در سطح استان نیز تشکیل و ضوابط براساس بومی سازی در هر منطقه ابلاغ خواهد شد.

 معاون سیاسی استاندار افزود: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا ماه محرم و عزاداری‌ها نسبت به گذشته متفاوت است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سلامت سوگواران را تضمین کنیم.

حبیبی ادامه داد: براساس ارزیابی‌ها ، حضور در تجمعات عامل اصلی و مهم ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است و هرگونه تجمع بیش از ۲ ساعت ممنوع خواهد بود.

وی  به نقش مردم در حفظ سلامت خود اشاره کرد و اظهار داشت: تجمع در مراسم عزاداری باید به حدی باشد که سلامت مردم به خطر نیفتد.

این مسئول با بیان اینکه هر آنچه داریم از ماه محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن شعائر دینی و حفظ اصالت سوگواری‌ها و عزاداری‌ها وظیفه دینی ما است.وی اضافه کرد: فعالیت هیات‌ها تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد بلکه به شیوه‌ای برگزار خواهد شد  که سلامتی عزاداران حسینی نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه مسئولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: به منظور ساماندهی برنامه های این ایام کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان هیات ها، مداحان،نیروی انتظامی، حوزه بهداشت، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه حرکت دستجات عزاداری امسال ممنوع است،تصریح کرد: جابه جایی هیات‌ها، دسته روی و نیز استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع است اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیر شخصی) در محل مراسم و بدون جا به جایی مجاز است.

وی بیان کرد: هرگونه پذیرایی، توزیع نذورات صرفا به صورت بیرون بر در ایام محرم ممنوع است و هیات های عزاداری باید از برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودداری کنند.

این مسئول، استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری عنوان کرد و افزود: هیات‌های مذهبی باید فاصله گذاری حداقل ۲ متری در همه مراحل مراسم رعایت کنند.

معاون سیاسی استاندار از رسانه‌ها خواست که توصیه‌های بهداشتی مبنی بر رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را اطلاع رسانی کنند و افزود: برای پیشگیری و مقابله با این ویروس همه مسوولیت اجتماعی داریم و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز