خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی نیشابور مطرح کرد:

کشف مواد مخدر در نیشابور ۲۱۰ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۶۴

فرمانده نیروی انتظامی نیشابور از افزایش ٢١٠ درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از نیشابور، سرهنگ حسین دهقانپور در حاشیه مراسم تکریم از خبرنگاران این‌شهرستان گفت: طی این مدت نسبت به سال گذشته میزان کشف مواد مخدر ۲۱۰ درصد افزایش یافت. همچنین از ابتدای امسال ٨ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان کالای قاچاق در نیشابور کشف شده است. 

وی افزود: طی یک سال گذشته بسیاری از نقاط حادثه خیز سطح شهر نیشابور اصلاح شد و در نتیجه از ابتدای امسال نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل میزان تصادفات فوتی ۵۵ درصد کاهش یافت و تعداد متوفیان از ۱۰ تن به چهار تن رسید.

وی اظهار داشت: طی این مدت‌ میزان تصادف جرحی ۲۹ درصد و تصادفات خسارتی ۶۶ درصد و تعداد مجروحان ۳۳ درصد کاهش یافته است.

این مقام انتظامی اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری  با پیگیری‌های پلیس فتای نیشابور میزان وقوع جرایم در حوزه سایبری ۲۶ درصد کاهش یافته و در عین حال کشف جرایم ۸۷ درصد افزایش داشته و دستگیری مجرمان در این حوزه ۲۱۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی نیشابور خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست امسال میزان سرقت از منازل در نیشابور ۱۳ درصد کاهش یافته است که این بیانگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا و حضور مردم در خانه بوده است.

سرهنگ دهقانپور ادامه داد: سال گذشته میزان وقوع سرقت نسبت به سال قبل در نیشابور چهار درصد افزایش داشت در حالی ‌که میانگین استانی و کشوری در این بخش بیش از ۲۰ درصد بوده است.

وی افزود: با توجه به مشارکت‌های عمومی در کاهش جرایم از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جرم سرقت در نیشابور سیر نزولی ادامه داشته اما میزان کشفیات در این بخش هفت درصد افزایش یافته است و طی یک سال گذشته چندین باند حرفه‌ای سرقت از سایر استان‌ها در نیشابور کشف و متلاشی شد.

سرهنگ دهقانپور یادآور شد: میزان رصد و فیلترینگ محتوای مجرمانه در فضای مجازی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد و بارگذاری مطالب پیشگیرانه در شبکه‌های اجتماعی ۲۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه نزاع‌های فردی و به تبع آن نزاع‌های اجتماعی هم در نیشابور افزایش داشته است که نشان‌دهنده کاهش آستانه تحمل مردم است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد، گفت: در بسیاری از این نزاع‌ها از سلاح گرم استفاده شده و کشفیات در این حوزه هم دو و نیم برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و همین امروز صبح یک باند تهیه و توزیع سلاح و مهمات در نیشابور کشف شد که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز