خبرگزاری کار ایران

در نشست با اصحاب رسانه مطرح شد؛

استاندار سمنان: وظیفه خبرنگار مدح دولت نیست/ نماینده ولی فقیه: خبرنگاران وضعیت معیشتی مناسبی ندارند/ کواکبیان: دود اقتصاد نامطلوب رسانه‌ها به چشم خبرنگار می‌رود

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۱۹۳

نشست با خبرنگاران و تجلیل از تلاشگران عرصه رسانه صبح امروز در محل استانداری سمنان و با حضور جمعی از خبرنگاران مرکز استان و بدون حضور نمایندگان و اهالی رسانه شهرستان های استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان با گرامیداشت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار گفت: به دور از حرف‌های کلیشه‌ای باید کار خبرنگاران را تحسین کرد چرا که این کار همیشه مسئولیت دارد و خبرنگاران از اقشار فرهیخته جامعه هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران برای بیان مطالبات آحاد جامعه تلاش می‌کنند، گفت: خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان هستند.

استاندار سمنان ادامه داد: در کنار بیان مشکلات ، خبرنگاران همواره نقد منصفانه‌ای از عملکرد مسئولان دارند و این رویه باید با نهایت صداقت و شفافیت ادامه یابد.

استاندار سمنان با بیان اینکه خبرنگاران همواره به مسئولان تلنگر می زنند، افزود: اثر کار خبرنگاری به قلم آن است که این ابزار صادقانه با اتکای به خداوند در حرکت باشد.

آشناگر تصریح کرد: اگر این قلم صادقانه و با اتکای به خدواند به کار گرفته شود به طور حتم جامعه از حلاوت آن برخوردار خواهد شد.

استاندار سمنان افزود: اگر قلم خبرنگاران اتکای به دنیا داشته باشد به طور حتم در مسیر خطر است و خدایی نکرده به مسایل فساد آلوده می شود.

آشناگر ادامه داد: کار خبرنگاری کار پرخطری است و حتی خبرنگارانی داشتیم که جان خود را در هشت سال دفاع مقدس و در حواث تروریستی از دست دادند.

وی گفت: حساسیت‌ها در کار خبرنگاران قابل توجه است، به گونه‌ای که هم باید مشکلات بیان شود و هم عملکردها بازگو شود.

آشناگر افزود: کار خبرنگار مداحی دولت یا مسئولان نیست، بلکه مرز حساسی است که از یک سو بیان دستاوردهای مسئولان و از سوی دیگر بیان‌ انتقادهای سازنده است که بواسطه آن مسیر درست ، شناسایی و تبیین شود.

وی ادامه داد: قلم خبرنگاران باید برای جلب رضایت خدا و ایفای مسئولیت اجتماعی باشد و مدیران باید با آغوش باز به سراغ انتقادهای منصفانه بروند و در این راستا خبرنگاران در ثواب گره گشایی از مشکلات مردم با اطلاع رسانی منسجم شریک‌ هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه سمنان نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه قلم خبرنگار باید در مسیر ترویج مبانی اسلامی و مقابله با توطئه های دشمنان حرکت کند، اظهار داشت: خبرنگاری کاری عاشقانه و خالصانه است.

وی حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی را یک ضرورت برای کشور دانست و یادآور شد: خبرنگاران به رغم دستمزد کم و مشکلات و سختی ها، به کار و حرفه خود عشق می ورزند و آن را خالصانه انجام می دهند.

شاهچراغی با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت وحدت در جامعه، خبرنگاران را به ارائه مطالب وحدت آفرین به جامعه فراخواند و گفت: خبرها و حرف هایی که موجب تفرقه و آبروریزی شود نباید منعکس شود.

امام جمعه سمنان بر ضرورت ارائه خبرهای محکم و مستند به جامعه توسط خبرنگاران و رسانه ها تاکید کرد و با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: خبرها باید صادقانه، مفید و منطبق بر امانت داری باشد.

مصطفی کواکبیان مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری با بیان اینکه خبرنگاران به طور حتم صفت صداقت را ملاک کار خود قرار می‌دهند به جایگاه رفیع رسانه ها در جهان امروز پرداخت و افزود: از مطبوعات نه امروز که چند سده پیش از این، به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد شده و البته با ورود فضای مجازی این تاثیرگذاری رسانه‌ها افزایش بیشتری هم یافته است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با نقد خود به مسئولان تلنگر می‌زنند، اظهار کرد: خبرنگاران با صداقت بهتر رشد می‌کنند و باید این رویه مهم را ملاک کار خود قرار دهند.

کواکبیان گفت: عمده مشکلات خبرنگاران ریشه در مشکلات اقتصادی مطبوعات و رسانه‌ها دارد چرا که دود اقتصاد نامطلوب مطبوعات به چشم خبرنگاران می‌رود.

وی با اشاره به لزوم توجه به ثبات شغلی خبرنگاران ادامه داد: وقتی یک روزنامه، یا هفته نامه مشکل اقتصادی پیدا می‌کند اولین کاری که انجام می‌دهد تعدیل نیرو است.

رئیس خانه مطبوعات کشور تصریح کرد: اخیرا یکی از روزنامه‌های کشور به دلیل همین مشکلات اقتصادی ظرف دو ماه 30 نفر تعدیل نیرو داشت و خبرنگاران شغل‌شان را از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز