خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بیش از ۱۴۷ هزار تن نهاده‌ دامی در قزوین توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۳۲۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۴۷ هزار و ۵۴۰ تن انواع نهاده‌های دامی از ابتدای امسال تاکنون به منظور تامین خوراک دام و طیور در استان قزوین توزیع شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر اظهار کرد: این نهاده ها شامل سویا، ذرت و جو هستند که مقدار آنها شامل ۴۸ هزار و ۹۷۴ تن سویا، ۶۹ هزار و ۷۷۰ تن ذرت و ۲۸ هزار و ۷۹۶ تن جو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۴۰ تن از این نهاده‌ها در مردادماه جاری توزیع شده است، افزود: در حال حاضر مشکل خاصی برای تامین و توزیع نهاده های دامی بین واحدهای دام و طیور استان وجود ندارد.

خمسه با بیان اینکه بخش زیادی از نهاده‌های دام و طیور به شکل وارداتی در کشور تامین می‌شود، بیان کرد: توزیع نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش دام و طیور بین تولیدکنندگان دارای پروانه صنعتی انجام می شود.

وی تصریح کرد: سهمیه نهاده‌ها برای هر استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بر اساس شاخص‌های تولید و تعداد دام و طیور هر واحد تولیدی تعیین می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با عنایت به سال جهش تولید، تامین نهاده‌های دامی برای تولید کنندگان یکی اولویت‌های اصلی و مهم این سازمان به شمار می‌رود.

سالانه ۷۰۰ هزار تن محصولات دامی در استان قزوین تولید می شود.

استان قزوین در تولید محصولات دانی همچون شیر و گوشت مرغ و تخم مرغ جزو ۱۰ استان کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز