خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور به ایلنا خبر داد:

کشف و ضبط ۶ تن فرآورده‌های پروتئینی فاسد در شهرستان زبرخان

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۰۱۵

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور از کشف و ضبط ۶ تن فرآورده های پروتئینی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستان زبرخان خبر داد.

علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در نیشابور گفت: ۶ تن فرآورده‌های پروتئینی شامل گوشت چرخ‌کرده نخودی و گوشت قرمز از سردخانه یک واحد بسته بندی در شهرک صنعتی کشف و ضبط شد. 

وی در ادامه افزود: این گوشت ها بعلت تعطیلی تالارها، رستوران‌ها، کاهش تقاضای خرید مواد پروتئینی ناشی از شیوع بیماری کرونا و همچنین نگهداری و چیدمان نامناسب و عدم حفظ برودت لازم سردخانه غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و با هماهنگی با دادستان زبرخان معدوم شد. 

وی اظهار داشت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری در شهرستان های نیشابور و زبرخان از یک هزار و ۶۶ واحد بازدید شد که در این راستا ١٠ هزار و ٣٣١ کیلوگرم فرآورده پروتئینی غیر قابل مصرف معدوم شده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ٨ واحد پلمب شد و ۴۰ مورد معرفی به مراجع قضایی شدند. 

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور اعلام کرد: به مناسبت عید سعید قربان ۲۲۳ رأس گوسفند، ۶ رأس گاو و ۲ نفر شتر روز عید در کشتارگاه صنعتی به عنوان دام نذری ذبح شدند.

سلیمانی تصریح کرد: در این روز دادستان نیشابور، رییس کمیته امداد، رییس بهزیستی، امام جمعه فیروزه، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، پرسنل مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و  شهروندان نیکوکار با رعایت شرایط فاصله گذاری اجتماعی در کنار پرسنل کشتارگاه و دامپزشکی حضور داشتند. 

وی ادامه داد: تعداد ۶۰ رأس گوسفند در قصابی های حاشیه روستاها مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت. 

رئیس شبکه دامپزشکی به کلیه شهروندان توصیه کرد: از خرید گوشت چرخکرده و از پیش چرخ شده خودداری کنید و در هنگام خرید گوشت قرمز به لیبل و مهر دامپزشکی توجه نمایند همچنین در هنگام خرید مرغ بسته بندی به تاریخ تولید و انقضا روی بسته بندی توجه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز